Annan synvinkel

Idag har jag fikat med Alli, en killkompis till mig som jag har känt några år nu. Vi träffas inte så ofta eftersom han bor i Stockholm men nu är han nere hos sina föräldrar över jul och nyår. Jag har fullt förtroende för honom så jag valde att berätta för honom också. (Även om jag innan tänkte att nu berättar jag inte det för fler...) Han kom med lite annorlunda funderingar. I och för sig har jag haft lite av de funderingarna själv också men det känns alltid bättre om det kommer från en man...liksom...;) I alla fall så pratade vi om det här med att hitta en man som kan känna att Klara/Ville är..."hans" så att säga...att han kan ta till sig Klara/Ville som sin egen när jag än träffar mannen i mitt liv. Det positiva med att skaffa barn (det finns ju flera fördelar med det naturligtvis!!) på egen hand är att där aldrig kommer att finnas en pappa med i bilden...jag vet inte hur jag ska skriva ner detta på ett bra sätt, det var mycket lättare att sitta och prata om det...jag gör ett försök ändå; när en kille träffar en tjej som redan har barn så kan han mycket väl älska dessa barn men kommer alltid att bli påmind om att barnen kommer från en annan man eftersom pappan (oftast) finns med i bilden. Men i min situation så finns det ju, än så länge, ingen pappa! Så då kan det bli ännu lättare att älska det barnet...detta är alltså Allis fundering men jag känner att jag är benägen att hålla med... Vi diskuterade även det här med att karlar - oavsett nationalitet - egentligen bara vill föra vidare sina gener och just där är det ju ett "problem" med insemination; jag behöver ingen karl för att skaffa barn! Deras spermier behövs ju förstås men inte en man i sig...är jag helt oklar nu eller?! :P Just den biten kan kanske en man känna är lite...tråkigt...hahahaha! Vilket ordval - tråkigt...ja, det är nog PRECIS så männen känner inför inseminationer till ensamstående kvinnor; himla tråkigt att inte jag kunde vara med där och ha lite sex och sen föra vidare mina gener! Hahahaha! Ja, ja, jag sa att det inte skulle bli lätt att skriva ner vår diskussion! :D

Jag sitter just nu och har igång TVn. TV6 visar Van Helsing...Hugh Jackman är med där och han är så galet sexig och manlig så det liknar inget annat men denna filmen är riktigt dålig och jag fattar inte hur han kan vara med i denna! Lite besviken är jag allt...

Mina naglar är målade inför morgondagen och ögonbrynen är färgade. De behöver dock plockas också men det blir inget med det idag! Jag tänkte ju att jag skulle vara lite nyttig denna veckan så jag kan ha en jäkligt tajt klänning på mig utan att behöva skämmas men det har gått sådär med den nyttiga veckan...:S Så jag får se imorgon vad det blir för klänning att fira in det nya året i.

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Lisa

Alltid intressant att få en killes funderingar... vi är ju olika...

2011-01-09 @ 10:37:24
URL: http://soclisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0