Med ett ansträngt leende.

Idag träffade jag en fd arbetskamrat som jag inte har träffat på flera, flera år. Så vi stod och pratade ganska länge. Bla så pratade vi lite om de andra på företaget; vilka som var kvar, vilka som inte var det osv. Det visade sig att en av tjejerna där just nu är mammaledig! Jag blev jätteförvånad eftersom jag inte har hört ett dugg om detta - vi rör oss nämligen lite i samma bransch. Så jag frågade vem hon var tillsammans med. Då säger min fd arbetskamrat att hon inte hade en aning om det och undrade hur det hade gått till; hon måste ju ha inseminerat sig! Och så skrattade hon. Jag vet att hon åsyftade på att hon inte tycker att den här tjejen ser så trevlig ut och inte är speciellt trevlig att ha nära inpå sig för länge och att det definitivt inte var något negativt menat egentligen. Hon har ju ingen aning om mitt beslut men jag stod verkligen där med ett ansträngt leende och började snabbt prata om något annat. Hon menar ju att den här tjejen är så ful så¨det är ju ingen som vill ha henne så därför har hon fått inseminera sig...ja, ja, det här är inget jag har lagt någon större energi på och kommer inte att göra det mer heller efter att jag har skrivit detta men jag ville bara berätta det. Min chef sa något i somras också som han inte menade något mot mig (eftersom han inte heller känner till detta) men som jag reagerade negativt på. Jag undrar hur ofta man gör så mot andra? Säger saker som andra kan ta väldigt illa eftersom de sitter inne med information som man inte själv känner till... Ett vanligt exempel kan ju vara att bara ta för givet att alla vill och kan skaffa barn! Nygifta par får ju ofta den frågan "när ska ni skaffa barn?" och det vet jag (efter information från 3 vänner) att det är en väldigt irriterande fråga. En av de här vännerna är min lillasyster som, tillsammans med sin sambo, var sist i sitt kompisgäng med att skaffa barn. Emma reagerade väldigt mycket på att alla bara tog för givet att de kunde skaffa barn - hon menade på att det aldrig var någon som kanske tänkte att de kanske försökte men inte ville prata om det...

Nä, slut med funderingar för denna kvällen!

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Lisa

Kan även vara så att man överhuvudtaget inte vill ha barn. Varför ska det alltid vara så självklart?! Ibland när jag säger till folk att jag faktiskt inte vet om jag vill ha barn så kollar folk på mig som om jag är galen eller så tror de att jag skämtar...

2010-12-16 @ 14:36:11
URL: http://soclisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0