Namn

Jag vet inte om någon annan har råkat ut för detta men när jag var liten och diskuterade namn på mina blivande barn (hur liten man nu är när man diskuterar sådana saker...) så sa alltid mamma att "du är inte ensam om att tycka till om namnet". Dvs att namn är något man kommer fram till under lite diskussioner. MEN icke för denna mamman! :) Blir det en flicka så blir det Klara och blir det en pojke så blir det Ville! Så var det slutdiskuterat! :) Klara Anna Birgitta eller Ville Nils Jan. Sen finns det ju vissa som säger att man inte kan bestämma namnet INNAN barnet kommer men då vill jag berätta om min lillasyster Emma som hela tiden sa att hon ville ha en Filippa. Jag kommer ihåg att min faster sa till henne "men tänk om det kommer ut någon som inte alls är en Filippa". Men Emma körde stenhårt på det namnet och vad kom ut?! En Filippa!! Den (hittills) mest underbara och fantastisk tjej som finns! <3

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha, Jackson, Elvis och Billy kommer mina barn att heta och gillar inte pappan det så... får han kalla dom för de namn som han tycker om... så kan man väl göra, eller?!

2010-12-02 @ 21:41:40
Postat av: Lisa

Glömde skriva att det var jag innan men det lär väl du ha förståt på namnen!

2010-12-02 @ 21:42:26
URL: http://soclisa.blogg.se/
Postat av: Anna

Hahaha! Himla kul för Jackson om han även kommer att kallas för...typ...Bertil?! Hahahaha! ;)

2010-12-02 @ 22:59:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0