"Dina äggledare är som en motorväg!"

Jaha, då var vattenundersökningen av mina äggledare klar! Jag var 10 min före utsatt tid men jag kom in med en gång. Det var en äldre man i vitt, långt hår som var uppsatt i hästsvans som undersökte mig. En sådan där mysig man liksom. Han frågade först varför jag skulle göra det och sen förklarade han hur det skulle gå till. Jag frågade honom om min mens. Jag slutade ju med mina p-piller för över en månad sen men jag har fortfarande inte fått mens! Det innebär att jag inte har ägglossning och att jag då inte kan bli gravid heller. Han sa att det var väldigt olika från kvinna till kvinna. För vissa går det ett helt år innan mensen kommer igång igen efter att man har slutat med p-piller! Då kan jag berätta att det nästan svartanade för mina ögon; ska jag vänta ett helt år på att mensen ska komma igång?!?! Men då sa gynekologen att det fanns tabletter som sätter igång mensen, de var receptlagda men det kunde han skriva ut till mig! :) Själva undersökningen gick bra, även om det aldrig är kul att ligga på en gynekologstol  - man känner sig väldigt blottad! Men gynekologen var kanonbra! När han hade sprutat in kontrast-vätskan så visade han på en liten TV-monitor hur kontrasten sipprade ut genom äggledarna. Enl honom såg det bra ut och ev så kunde det tom vara en ägglossning på gång. Efteråt gick vi tillbaka till hans kontor och då sa han att "dina äggledare är som en motorväg - det är bara till att köra!" Jag blev så glad, så glad, så glad!! Sen sa han att det behöver inte automatiskt innebära att man inte kan få problem med att bli gravid men det underlättar när äggledarna är fina. När jag gick ner till bilen så ringde jag hem och pappa svarade. När jag berättade för honom så hörde jag hur glad han blev - antagligen lite för att han märkte hur glad jag var :) - så då fick jag snabbt lägga på för då kom tårarana! Jag tror att jag har oroat mig lite för resultatet...fast undermedvetet för det är inget jag har gått och tänkt på. I så fall har det mest varit i fall att det skulle göra ont. Men det gjorde det, som tur var, inte. Men sen satt jag i bilen och grät en stund faktiskt - av lycka!! :) När jag sen ringde min kompis David så grät jag lite till när jag berättade för honom .

Sen har det visat sig att jag har haft Röda Hund när jag var liten och då är man automatiskt immun mot det. Så nu ska jag bara ringa Storkkliniken och boka tid för ett personligt samtal! JAG SKA BLI MAMMA!!!! :):):) Så nu kommer tårarna igen! Jag undrar om inte mensen är på gång ändå med tanke på hur blödig jag är idag...;)

Puss & Kram


Kommentarer
Postat av: Lisa

Vattenundersökning av äggledarna - check! Det är ju faktiskt inte ens något jag har tänkt på att man måste göra. Skönt att allt såg bra ut.

2010-11-08 @ 14:34:02
URL: http://soclisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0