Nu är bollen i rullning...

Jaha, jag vet inte riktigt var jag ska börja...men varför inte berätta lite lätt och snabbt om mig själv? Jag är uppväxt i en liten håla där jag har haft en barndom som hämtad från "Barnen i Bullerbyn" - på riktigt!! Mamma och pappa har varit tillsammans sen de var 16 år och kan fortfarande bete sig som nyförälskade tonåringar (!), jag har 2 yngre systrar som jag har bråkat med som vanliga syskon gör och som idag står mig väldigt nära, jag var väl medel i skolan - inget geni men ingen slacker heller - och så har jag en stor, härlig och bullrig släkt! :) Jag flyttade hemifrån när jag var 22 år och sen dess har jag hunnit med Malmö, Göteborg, Helsingborg och Malmö igen. Däremellan har jag även hunnit med att flytta hem några omgångar pga lägenhetsbyte... Jag lever ett underbart singelliv med underbara och nära vänner som betyder väldigt mycket för mig. Men det där med killar är ett gissel...jag har varit singel så länge så jag har blivit lite för bekväm för att släppa in någon...så i somras tog jag beslutet att skaffa barn på egen hand!!

Det är i och för sig något jag har funderat på innan men jag har skjutit det framför mig hela tiden. Men i somras var jag hos min barnmorska för en årlig koll och nya p-piller. Tack vare samtalet med henne så bestämde jag mig för att nu är det dags! Jag fyllde 35 år i somras (inte för att jag känner mig ett år äldre än 28!) och det är faktiskt bara till att inse fakta; det blir svårare och svårare för kvinnor ju äldre de blir att skaffa barn. Så nu kör jag!!

Jag var jättenervös för att berätta det för mamma och pappa. Egentligen vet jag inte varför eftersom jag har världens bästa föräldrar men det var jag i alla fall. Det gick, naturligtvis, hur bra som helst. Mamma visade lite oro men det tror jag mest beror på att hon är mamma och det är hennes roll att oroa sig för sina döttrar. ;) Pappa var stenlugn, vilket han i och för sig är för det mesta. Mina systrar tog det också väldigt bra, enbart positiva kommentarer därifrån! :) Mina närmsta vänner som jag har berättat det för hade också enbart positiva kommentarer - jag hade inte väntat mig något annat! :)

Att starta en blogg är för mig ett sätt att få ur mig allt som jag går och tänker på och är med om. Denna bloggen kommer, som jag har tänkt mig det nu i alla fall, bestå mest av min resa från singel till mamma genom insemination.

Idag har jag satt bollen i rullning; jag har ringt och bokat tid för att kolla så jag inte har HIV, klamydia, Hepatit B och C (tror jag att det var...) och lite andra saker och jag ska dit på måndag morgon kl 8.00! Jag är väldigt lättad faktiskt att det har satt igång nu. Uppdatering kommer så småningom!! :)

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Lillasyster Lisa

I like it!! Det ser bra ut, tycker jag. Som sagt, nu är bollen i rullning och det kommer att gå jättebra!!

Puss & kram

2010-10-08 @ 12:28:50
URL: http://soclisa.blogg.se/
Postat av: Singelbloggaren

Oj oj, jag känner att jag kommer behöva läsa mig igenom den här bloggen från början och gradvis ta mig fram. Himmel vad intressant! Heja dig och vad roligt att allt blev så bra!! (Vilket jag har hunnit se i senaste inlägget.) :)

2013-12-30 @ 21:01:58
URL: http://singelblogg.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0