Prover

Imorse var jag då iväg och fick ta lite prover. Bla fick jag kissa i en mugg! Men hur lätt är det då?! :S Det kändes som om jag hade kiss överallt!! Så jag tvättade först händerna med tvål och sen tog jag även handsprit så jag skulle bli extra ren! Hahahaha!! Sjuksköterskan tog prover på HIV, Hepatit A och B, Klamydia, Gonorré och Syfilis. Jag gillar inte det där med sprutor...det gick i och för sig väldigt snabbt och det kändes inte alltför mycket men jag gillar ändå inte sprutor. Det är enda anledningen till att jag inte ger blod. I alla fall så var det bara prov för att se om jag är immun eller inte mot Röda Hund som de inte tog där. Det får jag gå till Vårdcentralen och kolla. Men enligt mamma, som ringde och frågade hur det hade gått, så har jag haft Röda Hund...men mamma tyckte ändå att jag skulle kolla upp det. Jag får nog ringa till Vårdcentralen och fråga... På torsdag ska jag ringa dit och se om provsvaren har kommit. Sen postar de labbsvaren till mig...eller om jag sticker upp och hämtar dem...

Idag tog jag ingen p-pilla!! Det kom jag på igår när jag skulle fylla i min menscykel - pga p-piller så har man ju ingen menscykel!! Eller det har man ju, men ingen naturlig så att säga. Jag har ju vetat, sen i somras som jag har berättat, att detta är vad jag vill göra. Men jag har inte riktigt vetat NÄR det skulle hända så därför har jag fortsatt med mina p-piller. Jag hade sådana fruktansvärda menssmärtor innan jag började med p-piller så därför har jag fortsatt med dem fast jag inte har haft pojkvän. Men nu är det slut med dem!! :) Jag har inte haft naturlig mens på ca 16 år...herregud!!! SEXTON ÅR!!! Vad hände?! Var tog de åren vägen?! Nej, så gammal jag känner mig nu när jag säger så...:( Ja, ja, jag är ju inte yngst på planeten precis...;)

Jag har varit iväg och tränat! Emma, en av mina systrar, har 2 fantastiska och underbara barn och har sagt till mig att se till att vara i form innan jag skaffar barn. Det blir visst då lättare att gå ner i vikt efteråt. Det är ju i och för sig alltid bra att träna... Men jag i alla fall ätit och nu ska jag ta ett bad.

Puss & Kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0