Vattenundersökning...

Idag har jag ringt och bokat tid till "vattenundersökning av äggledarna"...jodåsåatteeeee...;) Jag ringde i fredags och pratade med en trevlig kvinna om en fertilitetsundersökning men till det måste man ha remiss. Hon sa till mig att ringa till Kvinnokliniken och prata med dem. Där fick jag prata med en urtråkig (ursäkta mig men) kärring som mer eller mindre idiotförklarade mig för att jag trodde att det bara var till ringa och boka tid till det! Men hur i hela fridens namn ska jag kunna veta hur man går till väga?! Jag har aldrig gjort det förr!!! I alla fall så fick jag till slut ett telefonnummer till en kvinna som enligt kärringen skulle veta hur jag skulle gå till väga. Nu visade det sig att hon inte hade telefontid på fredagar så det blev inget med det. Sen har dagarna gått och jag har lite att göra på jobbet just nu så jag har inte tagit mig tid till att ringa helt enkelt. Men idag ringde jag till Capiokliniken här i Malmö, det är där som min barnmorska jobbar. Där fick jag minsann också tag i en kärring som sa att de inte gjorde vattenundersökning av äggledarna. (Detta har jag då läst mig till de papper från Storkkliniken som jag har laddat ner och skrivit ut!) Hon hänvisade mig till Lund men hon kunde minsann inte deras telefonnummer utan det fick jag slå upp själv! Helt ärligt, hur otrevlig kan man vara?! Ja, ja, när jag väl fick tag på numret till Lund så var de hur söta och trevliga som helst! :) Så vi bokade tid till måndagen den 8 november.

Jag är ju absolut inte först med att göra detta och jag blir ibland bemött på väldigt otrevligt sätt - tänk då på de kvinnor som var först ut! Vilka kämpar! Vilka kvinnor! Vilka hjältinnor!!!! Jag är oerhört glad och tacksam för alla dessa människor (jag antar att de flesta är kvinnor...) som har gjort det så mycket lättare för mig att på egen hand försöka uppfylla en av mina stora drömmar; att bli mamma!   

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Lisa

Så j*vla onödigt att vara så jäkla otrevlig. Jag fattar inte vad problemet är med sådana människor. Om man inte känner att man kan bemöta människor på ett trevligt sätt så är det verkligen dags att tänka om angående sitt jobb...

2010-10-13 @ 18:01:35
URL: http://soclisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0