Ensamstående förälder

Jag har precis läst en intressant artikel på SvD.se. Det är debattören Carlos Rojas som skriver om att inte enbart tycker att kvinnor ska få skaffa barn utan en man utan att även man ska få skaffa barn utan en kvinna. Det är ju mycket snack om att ett barn har rätt till två föräldrar vilket jag personligen tycker är skitsnack! Huvudsaken måste ju vara att barnet är älskat - oavsett hur många föräldrar det har. Och precis detta skriver Carlos om! Det var nästan som att läsa en artikel som jag själv hade kunnat skriva! Utan så mycket fakta...;)

I någon annan artikel har jag även läst, här i veckan, att det är viktigt med manliga förebilder. Det diskuteras säkert om manliga förebilder eftersom det är vanligare att det är kvinnor som skaffar barn utan män än tvärtom. Men det har visat sig att även lesbiska par som skaffar barn ser till att ha manliga förebilder i sin omgivning för barnens skull. Själv har jag min underbara pappa som kommer att ha en självklar roll i mitt barns liv och han är en fantastisk man! Sen är där David som är en mina bästa vänner! Även han, och hans familj, kommer att finnas i mitt barns liv! Jag oroar mig faktiskt inte ett dugg för det här med manliga förebilder.

När riksdagen, återigen, sa nej till att ensamstående kvinnor får insemineras i Sverige så är det ju för jäkligt! Inget snack om saken! Men eftersom jag redan är på gång så bryr jag mig inte riktigt...det känns ju fel att säga så egentligen men jag är redan på gång. Sen att det är utomlands är inget jag tänker speciellt mycket på. På StorkKlinken får jag prata med både danska och svenska kvinnor. Det tar 40 min från dörr till dörr och Köpenhamn känns inte direkt som "utomlands"... Det måste kännas mycket värre för de som bor betydligt längre bort.

Ha en underbar fredag!

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag är helt chockad över att Sverige säger nej till insemination. Jag tycker att vi brukar vara mer i tiden när det gäller sånt. Men det hade jag säkert inte tyckt om jag hade varit homosexuell! Gudarna ska veta vad de har fått kämpa. Jag håller också med om att även män borde få bli pappor på egen hand. Varför inte?! Det känns ju väldigt diskriminerande annars. Ja, vilken tur vi har som är så nära Danmark. När det gäller detta så har de koll på läget. Sen har de ju inte riktigt lika bra koll när det gäller invandrarfrågan men det är ju en annan femma...

2011-04-08 @ 13:10:07
URL: http://soclisa.blogg.se/
Postat av: Värdens bästa pappa

Anna du kommer att bli den perfekta mamman. Det är klart vi finns här om du så vill eller inte. Puss o kram min vän

2011-04-08 @ 16:06:21
Postat av: Anna

Aaaaaw, David - du är för söt!! :)

2011-04-08 @ 16:38:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0