Getingstick :(

Jag vaknade av att jag blev stucken av en geting halv 6!! :( Det var väldigt längesen jag blev pigg så snabbt. ;) Eftersom det är så fint väder ute nuförtiden så har jag haft ett fönster öppet om dagarna och då kommer det ju, tyvärr, in en massa småskit...däribland getingar. Så jag kommer ihåg att jag vaknade till av ett surrande - det lät som om jag hade en enormt stor fluga flygandes omkring i sovrummet. Jag tänkte bara vända mig om i sängen och råkade då, uppenbarligen, komma åt getingen som stack mig på armen. Jag for upp som en raket! Jag sprang in på toaletten och stängde dörren. Getingen var förbannad!! Den flög runt som en galning i mitt sovrum. I alla fall så stod jag och letade efter en gadd men eftersom jag inte hittade någon så konstaterade jag snabbt att det inte var ett bi utan en jäkla geting. Jag baddade med lite vatten - jag har inget annat att badda med...jag har även ansiktsvatten men that´s it. ;) Jag gick in i sovrummet igen och öppnade fönstret men getingen satte sig tillrätta på gardinen! Jag la mig i sängen igen men jag kunde inte somna så jag gick upp istället. Då hade det minsann hunnit komma ett litet märke som snabbt växte och blev större! Det utvecklades till en rodnad på ett område som var ca 8 cm långt och mitt i kunde man se ett "vitt" område som var mer svullet som var ca 3 cm långt. Nu är det allt rött och jämntjockt. Jag försökte faktiskt ta foto men det blev inte bra...;) Det sticker liksom konstant så jag känner hela tiden av det... Ja, ja, jag kom upp i god tid i alla fall! ;)

Den jäkla hostan vill inte försvinna! :( Jag är ganska trött på den nu. Just nu hostar jag inte alls men jag har hostat ganska rejält nu på morgonen - en hosta som, som sagt, inte hjälper ändå så den är helt onödig!!!

Idag ska jag till Ystad så jag tänkte passa på att köpa lite växter till min balkong. :) Det finns trevliga ställen i Ystad att köpa blommor på så jag tänkte passa på när jag ändå är där.

Förresten cyklade jag hem efter 2 glas vin igår - det var supertrevligt. Himla skönt att det inte blev så sent! Jag har minsann karaktär ändå...;) Det blir AW på fredag igen - Åsa har precis börjat jobba igen så det är hennes första "riktiga" AW på ett tag. Men eftersom vi ska fira henne på lördag så blir det också en relativt lugn AW.

Det ser ut att bli en lika fin dag idag - uuuuunderbart! Livet är bra härligt ändå! En graviditet på detta så är jag världens lyckligaste kvinna! :) Jag har i alla fall fått mens så jag är på väg...;)

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: vemvet

Usch då... Finns roligare sätt att vakna.



Åååh, hoppas min gyn säger att det är lugnt med febern och jag kan äka ändå den här månaden. Tänk om vi kunde matcha och bli gravida samtidigt!

2011-04-28 @ 11:42:36
Postat av: Lisa

Snacka om otur med getingen! Vad är oddsen, liksom?! Ja, solen skiner men det är tyvärr lite blåsigt. Hoppas det är varma vindar men det är det nog inte tyvärr...

2011-04-28 @ 12:26:47
URL: http://soclisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0