Gravid?

Nu när jag har gjort ett till graviditetest - som var negativt! - så kan jag berätta om det...jag har skrivit här innan om att jag fortfarande har mensvärk vilket jag har tyckt varit lite märkligt. Sen vid 10-tiden nästan varje dag har jag mått lite illa...inget avancerat alltså utan det har räckt att jag har druckit lite vatten så har det gått över men ändå...detta har jag naturligtvis gått och funderat över och haft en massa förklaringar till varför det har varit så! Igår kände jag att mina ägglossningsflytningar var på gång men när jag gick på toaletten (nu kommer detaljer!) så var flytningarna typ sådär brunröda som de är i början eller i slutet av mensen! Det har ALDRIG hänt förr!! Så då började jag göra allvar av mina tankar att jag kanske faktiskt trots negativt graviditetstest och mens ändå var gravid! Jag ringde till Louise samtidigt som jag parkerade utanför Apoteket och berättade för henne vad jag skulle göra. Vi var bägge lita spända och nervösa även om jag försökte att hålla förväntningarna nere. Jag tror att jag lyckades ganska väl faktiskt...eller inte - jag har knappt sovit inatt!! Och jag var nervös när klockan ringde imorse... Men det var negativt så jag är helt enkelt skendräktig...;)

Men nu har jag gjort det så jag behöver inte gå och fundera på det längre. Nu går jag vidare mot mina ägglossningstest istället!

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Vemvet

Hmm... Jag plussade ju nästan 1,5 vecka efter beräknad mens. Fick dessutom sådana småblödningar. Det var alltså med mitt utomkveds. Så håll koll. Jag tror verkligen inte det är det, men ta gravtest igen om en vecka eller så om du fortfarande har symptom. Så du inte har ett x.

2011-04-05 @ 11:28:38
Postat av: Vemvet

Vill bara klargöra att det med STÖRSTA sannolikhet bara är lite hormonstrul! Speciellt som du skulle ha plussat för två veckor sedan. Så Ladda för ÄL =)

2011-04-05 @ 11:30:07
Postat av: Lisa

Det var ju synd men jag kan tänka mig att det är ganska skönt ändå att få det bekräftat. Så slipper du gå runt med falska förhoppningar.

2011-04-05 @ 15:00:19
URL: http://soclisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0