Ingen insemination

Jag hade inte ägglossning imorse heller så nu blir det ingen insemination denna månaden...eftersom jag flyger 12.05 imorgon så hinner jag inte med någon tur till StorkKliniken imorgon. Det är nu de positiva tankarna sätter in; jag hinner spara ytterligare lite pengar, jag kommer att kunna slappna av och fokusera på annat, det blir ingen bebis på nyårsafton...tja, det var väl det...;) Jag tycker inte att det är så jobbigt med inseminationerna...det är ju lite psykiskt påfrestande naturligtvis men det var betydligt värre första gången. Nu har man ju blivit lite av en inseminations-expert! ;) Men det blir ingen bebis 2011...det är lite synd! Men då kommer hon/han i början av 2012 istället, det är ju inte mer med det. Det finns ju någon mening med allt som händer här i livet.

Igår spenderade jag kvällen med Louise - vi gjorde hemmagjord pizza som blev jäkligt god! Vi hade färska champinjoner, kronärtskockor, svarta oliver, lufttorkad parmaskinka och ost på. Ja, lite tomatsås också förståss! Riktigt bra blev den. Sen tittade vi på Eat, Love and Pray med Julia Roberts och till filmen så tryckte vi i oss godis! Eller...JAG tryckte i mig, jag tror att Louise var lite lugnare...;) Efter filmen satt vi i 3 h och bara pratade - tiden flög verkligen fram. Supermysigt!

Idag blir det träning kvart över 11 - samma pass som förra lördagen som jag fick en sådan galen träningsvärk av! Men jag behöver kanske inte ösa på tyngder på samma sätt. ;) Det ser ut att vara riktigt fint väder ute - sooool! Men det ser samtidigt ut att blåsa ganska mycket...

Usch, sen måste jag packa också! :( Det är inget jag ser fram emot. Man behöver inte göra det värre än vad det är och oftast går det snabbt när jag väl sätter igång.

Jag känner att min livmoder jobbar! Hade det inte varit för att man måste vänta 4 h mellan varje gång man kissar på stickan så hade jag kissat på en sticka en gång i timmen! Så jag hade kommit iväg i eftermiddag för en insemination...positiva tankar!!!! POSITIVA TANKAR!!!! Det kan vara bra att vänta en månad! Ja, jag får helt enkelt fortsätta att intala mig det...tills jag TROR på det! :S

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Lisa

Det kan absolut vara positivt att vänta en månad. Nu kan du försöka släppa tankarna på det ett tag, även om jag inser att det blir svårt. Du kanske kan passa på och använda lite av dina presentkort på behandlingar på spat.

Det ÄR blåsigt idag. Jag var ute på en promenad runt 9:30 och då blåste det galet mycket MEN solen sken så det kändes som att det var helt okej ändå faktiskt :)

2011-04-09 @ 13:30:43
URL: http://soclisa.blogg.se/
Postat av: Vemvet

Ja! =) Så kan vi pröva samtidigt (förhoppningsvis) =)



Kanske springer på varandra på Stork.



Hoppas du får en bra resa!

2011-04-10 @ 09:36:43
Postat av: Junior

Jag tror på dig min vän! Som du säger, där är någon mening med allt. Ödet styr in oss på den väg som är menat, & oftast brukar den vägen visa sig vara den bästa! Stor kram till dig, din styrka & din underbara positivitet!

2011-04-12 @ 07:41:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0