Trevlig Valborg!

Jag vet hur jag ska komma iform efter min graviditet!! :) Hahahaha! Man måste tänka långt fram...ibland! ;) Jag har lärt känna en tjej som just nu håller på att starta upp en verksamhet som Personlig Tränare. Hon är galet vältränad och en helt underbar tjej att ha att göra med. I alla fall så kom hon ner till Lilla Torg igår en runda och hon satte sig bredvid mig. Vi kom att prata om det här med personlig träning och hur det går för henne och hur det funkar. I alla fall så utgår hon mycket ur funktionell träning dvs träning utan en massa maskiner. Så då behöver man inte vara ansluten till något gym - hon utgår från ett gym och man kan träna där med henne - för jag tänker att jag antagligen inte kommer att ha en massa pengar över när jag är mammaledig. Så jag tänkte att jag kan önska mig PT-timmar med henne i födelsedagspresent och sen köra på egen hand hemma...Maj Gadd, så fit jag kommer att bli! ;) Kan ju vara bra att komma igång redan nu INNAN jag blir gravid. Det sägs ju att ju bättre form du är i innan du blir gravid desto lättare är det att komma tillbaka till en bra form efter graviditeten.

Jag träffade även på en tjej igår som har en son men som har separerat från sonens pappa. Hon vill dock ha fler barn och berättade igår att om hon inte har träffat någon ny man inom 2 år så kommer hon att inseminera sig. Det visade sig, som hon berättade i alla fall, att hon är galet fertil! Hon hade blivit gravid på första försöket och hennes gynekolog hade sagt till henne att hon hade jättemånga fina ägg. Så jag frågade henne om hon inte hade funderat på att donera ägg men det ville hon inte. Anledningen var att hon inte ville att hennes barn skulle växa upp med någon annan. När jag menade på att hon inte kommer att vara mamma till det barnet och att hon inte kommer att känna det så ruskade hon ändå på huvudet.  Så då jag tog jag upp det faktum att hon ju vill insemineras och att det är någon som har donerat spermierna så då satt hon och funderade lite och sa till slut; okej, jag förstår hur du menar men jag vill ändå inte... Det får man ju respektera naturligtvis men jag tror ändå att jag tänker annorlunda ang det här med donation eftersom jag är mitt uppe i det. Jag har lätt donerat mina ägg om jag hade kunnat!! Jag hade inte haft några problem heller med att träffa ett barn som hade kommit till med hjälp av mitt ägg och förklara för det barnet varför jag gjorde det.

Idag tänkte jag spendera största delen av dagen på min balkong i bikini. Det blir nog en fika med Louise i eftermiddag. Sen ska jag till Åsa ikväll och fira hennes födelsedag. Hon fyller år på måndag.

Trevlig Valborg!

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Lisa

Faktiskt tror inte jag heller att jag skulle kunna tänka mig att donera mina ägg... men det kan ju ändras. Jag känner liksom lite att har barn kommit till världen som har mina gener så vill jag liksom veta att de har det bra... eller nått... jag vet inte men det känns lite jobbigt att det ska finnas barn i världen med mina gener som jag inte träffar. Sen kan man kanske välja öppen donation som med spermier men då kommer jag att tycka att det är jobbigt att ha det över mig och känna aldeles för mycket ansvar. Men som sagt, det kan komm att ändras...

2011-05-04 @ 20:26:31
URL: http://soclisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0