Bananflugor! :(

Jag har jättemånga bananflugor i mitt kök och det är äckligt!!! Var fasiken kommer de ifrån?! Jag sanerade i alla fall köket igår rejält och tyckte att jag hade blivit av med dem men icke! Idag såg jag att det låg en avokado på köksbordet som var full med dem!! ÖÖÖÖÖÖRRRKKK!! Jag slängde naturligtvis avokadon så jag hoppas nu att de ska försvinna helt. Det ska finnas något bra husmorsrecept som innehåller diskmedel, ättika och honung...tror jag det är, som de dras till och sen då...drunknar i...det är ju inte så värst trevligt kanske. Jag är djurvän men just i detta fallet så känns det inte som jag bryr mig så mycket...

Jag var iväg innan på ICA Maxi och storhandlade. Nu måste jag verkligen återgå till en vardag med bra mat till både lunch och middag samt frukt däremellan. Det har inte alls funkat under semestern. Men det mesta blir lättare i mitt liv när jag återgår till jobbet och rutinerna som ingår i vardagen. Jag vill verkligen gå ner 5 kg och det borde ju inte vara så jäkla svårt. Jag tänker INTE hålla på med några vansinnesdieter utan jag hade tänkt fixa det med bra mat och träning! Nu är ju även mensen slut så nästa vecka är det slut på godis, choklad och coca! Fast det är ju fortfarande söndag så jag ska avnjuta lite coca och M&Ms först innan jag börjar mitt nya liv! ;)

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Lisa

Usch ja, dessa bananflugor har vi också hemma för tillfället:( Vet inte om det helt enkelt är "säsong" för dom just nu. Äckliga är de iaf! Snälla gå in och kolla vilken klänning jag ska ha på lördag... Riktig beslutsångest!!

2011-08-28 @ 23:46:13
URL: http://soclisa.blogg.se/
Postat av: Emma

Japp, vi har dom med! Kommer och går i omgångar.

Jag gillar kommentaren fortfarande söndag...

Jag börjar mitt nya liv nästa vecka...

Puss och kram

2011-08-29 @ 08:56:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0