I´m on a diet...

Denna sommaren har jag levt GOTT!! Det gör jag i och för sig varje sommar...det gör väl de flesta! Men det innebär att jag numera knappt kan få mig mina kläder som jag utan problem kunde få på mig INNAN sommaren! :( Inte kul alls. Så nu försöker jag hålla koll på vad jag äter och dricker. Det finns en app som heter Shape Up som jag har laddat ner till min iPad - där skriver man in vad man äter under dagen och så räknar den ut hur mycket kalorier man gör av med. Den är inte helt tillförlitlig så jag tar det med en nypa salt men det här med att skriva upp vad jag äter gör att jag äter mindre onyttigheter. Det är ju inte så kul att skriva upp nämligen...;) Jag började förra tisdagen så håll i er: på en vecka har jag gått ner 3 hekto!!! Helt ärligt - 3 hekto!! Vad är det?! Nu blev det ju i och för sig en ganska hård fredagkväll och i lördags var jag på middag och då bjuds det ju naturligtvis inte på någon viktväktarmat precis men ändå!! Men eftersom jag nu ska dra ner VÄSENTLIGT på alkoholen så ser jag fram emot att gå ner mer till nästa vecka! På fredag är det kräftskiva hemma hos mamma och pappa och då blir det max 2 glas vin har jag bestämt mig för...om något alkohol överhuvudtaget...vi får se. På lördag är det 30-årsuppvaktning men jag har bestämt mig för att ta det lugnt då också. Inte för att jag har ägglossning till helgen men jag läste nyligen någonstans att man även ska ta det lugnt med drickandet under ägglossningen när man försöker bli gravid! Det hade jag ingen aning om. Ja alltså, nu ska man ju ta det lugnt med alkoholen hela tiden när man försöker bli gravid! Och annars också...naturligtvis...;) Jag är ingen alkoholist...även om det kanske låter så...:S

Nä, om man skulle pallra sig iväg och jobba lite! ;)

Puss & Kram


Kommentarer
Postat av: vemvet

Heja, heja =) Hehe, så du fick användning för din Ipad ändå! Det trodde du ju inte =)

2011-08-23 @ 10:38:21
Postat av: Lisa

Japp, här går det riktigt åt skogen med dieten. Helt sjukt vad man kan ha dålig karaktär, blä!

2011-08-24 @ 22:16:25
URL: http://soclisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0