Kräftskiva

Ikväll är det äntligen dags för kräftskiva!! :) Jag ÄÄÄÄLSKAR kräftor!! Det är mina föräldrar som ska ha den. Den skivan brukar bli väldigt rolig. I onsdags ringde jag mamma och frågade om jag skulle köpa kräftor till dem också när jag ändå skulle köpa till mig själv. Jaaaa, sa mamma lite dröjande, hur många paket tänkte du köpa då? Tja, sa jag, 4 paket tänkte jag mig. Du och pappa kan dela på ett så delar jag och Lisa på 3! Så nu ligger det 4 paket kräftor i mitt kylskåp och väntar på att bli uppätna. Jag åt faktiskt ett paket i måndags men det är ju roligare att äta dem på en kräftskiva.

Just nu sitter jag och äter körsbär - det är också väldigt, väldigt gott. Det ska vara de som är lite mörkare för det är då som de är som sötast och godast! Sen måste det ju vara betydligt bättre att äta körsbär än allt godis och choklad som jag har tryckt i mig de senaste dagarna. ;) Men nu är ju mensen snart slut så då får det även vara slut på frosseriet! Sen berättade även Josefine att hon ska tag i träningen från och med nästa vecka så då passar jag på att hänga på henne - kanon! 

Puss & Kram 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej! Jag har nu läst din blogg från början till slut på någon vecka. Känner igen mig så mycket. Är igång med samma resa. Har gjort två försök, snart redo för det tredje. Många val som ger mig ångest just nu... Satsa på äggledarspolning o missa en månads försök eller stimulera med hormoner o köra på. Känns bra och ger mycket att läsa om andra i samma situation. Du verkar vara en härlig tjej! Kram Åsa

2011-08-27 @ 10:58:36
Postat av: Anna

Heeej Åsa! Vad kul att lära känna ytterligare en inseminationstjej - vi är några stycken! :) Min gynekolog tyckte inte att jag skulle använda hormoner eftersom jag inte har problem med ägglossningen - risken för fler barn på en och samma gång ökar. Men det är många val att göra längs vägen... Kram Anna!

2011-08-27 @ 11:07:21
Postat av: Åsa

Min gynekolog pratade om att stimulera för att jag hade tunn livmoder slemhinna förra gången, men nu va den tjock när jag trodde jag hade mens... Så vet inte hur jag ska göra, behöver kanske hjälp för att få kroppen att fatta var den är i mens cykeln, eller är det jag som ska fatta att jag inte har mens fast jag blöder ;)... Känns så dyrt att springa till gyn i tid i otid, men du kanske har turen att träffat någon som hjälper till med normal patienttaxa? Kram Åsa

2011-08-27 @ 12:22:03
Postat av: Lisa

Mmm ja kräftor, det är toppen! Det är alltid något speciellt med denna kräftskivan. Det är så roligt med årliga traditioner också tycker jag.

2011-08-27 @ 15:45:38
URL: http://soclisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0