Styrketräning

Idag har det minsann blivit lite träning för min del. Jag och Josefine stack till Friskis och tränade lite styrketräning. Vi har kört 2x12 rep innan men idag körde vi 3x10 istället. Det var jobbigt! Vi är ju inte direkt några proffs på det här med träning utan vi kör på det som vi tycker känns bra och är roligt. Imorgon tänkte jag bege mig ut och gå en rask promenad. Raska promenader är verkligen inte roligt - jag förstår inte människor som kan njuta av det - men det ska ju vara bra så då kör jag på det... Träning ska ju i och för sig också vara roligt så det blir väl en promenad och sen lär inte det hända fler gånger inom det närmsta halvåret. ;) Jag hinner nämligen glömma bort mellan gångerna hur tråkigt det är. Jag kan sitta här nu och skriva ner att jag tycker att det är tråkigt men när jag väl går så kommer jag på hur jäkla tråkigt det VERKLIGEN är! :S Alltså ännu tråkigare än vad jag hade tänkt mig...

Jag längtar till jag kan använda fräcka strumpbyxor och stövlar till mina klänningar och kjolar! Det är ju i och för sig ganska så likt höstväder redan men det är ju trots allt fortfarande augusti. Inte så länge till... Men det är fortfarande ljummet. Även om det blåser och regnar så känns det inte superkallt. I alla fall inte dagtid. På kvällarna håller jag mig mest inomhus under veckan. Trots att sommaren har varit sådär (Skåne har ju naturligtvis varit värst drabbat av regn!) så ser jag fram emot hösten. Det är något speciellt med hösten. Alla härliga färger och den klara, höga luften. Och även om det blir mörkt snabbt så innebär det att man kan sitta inomhus och mysa med tända ljus överallt - åh, det är myyyys på hög nivå! I love it! :) Jag gillar inte mörkret sen när det är i januari och februari dock...men då är jag ändå gravid och går omkring och myser! :)

Puss & Kram 

Kommentarer
Postat av: vemvet

Jag gillar ju att gå promenader, men jag kan förstå din tristess, jag avskyr nämligen att springa! MEN jag har ett tips som faktiskt gör iaf promenader väldigt trevliga och det är att ladda hem P3-dokumentärer till MP3-spelaren/telefonen och sedan lyssna på den när man går, de är så sjukt intressanta att man totalt glömmer att det är trist!



Gå in på sr.se sök reda på P3 dokumentär, gå in på pod/mp3-sändningarna i arkivet och välj och vraka. Högerklicka på de intressantaste och välj spara och ladda ner ett helt gäng till datorn/telefonen!

2011-08-30 @ 15:41:44
Postat av: Lisa

Jag älskar att promenera. Det är som terapi för mig. Hjärnan går på högvarv samtidigt som man lyssnar på bra musik. Vad jag inte gillar är när hela låtar passerar utan att jag hör det eftersom jag är så djupt inne i mina tankar. Då vet jag att jag är alldeles för stressad och orolig!

2011-08-30 @ 20:58:05
URL: http://soclisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0