Andra advent

Så var det dags för andra advent. Det är inte klokt egentligen hur fort tiden går även om denna veckan har varit den längsta i mannaminne! :S Idag har jag varit på julmässa med mamma, Emma, Lisa, Filippa och Hannes. Även en av mina mostrar och hennes barnbarn var med. Det är lite svårt att få julstämning med det här vädret bara. Inomhus är det inga problem men så fort man kommer utanför dörren så försvinner den medebums! :( Detta året lär vi inte få en vit jul här nere i alla fall...

Igår skulle jag ju berätta för tjocka släkten om min graviditet. Precis som när jag skulle berätta för kompisarna så våndades jag. Men det löste mamma snabbt med att ställa sig upp när det var dags för första skålen och berätta att hon hade en glad nyhet; vi ska bli mormor och morfar igen och Anna ska bli mamma! Jag blev helt överrumplad, jag hade ingen aning om att hon hade tänkt göra så! Men jäkligt glad samtidigt att jag slapp ställa mig upp och berätta det. Tja, precis som alla andra andra så blev gästerna förvånade men glada! :) Det var dock ingen som ställde mer frågor då. Men först frågade min kusin vem som var pappa när vi hamnade för oss själva. Sen kom min faster och frågade; jaha, får man veta mer?! En av mammas bästa väninnor kramade om mig och sa att hon blev lika glad som om det hade varit hon själv som skulle bli mormor igen! :) Farmor kom upp sen när jag var på ovanvåningen och frågade lite frågor. Och sen kom farfar och sa att "det var ju en rolig nyhet, Anna!" - men han ställde inga frågor! ;) Farmor undrade lite varför vi hade hållt det hemligt så länge... Ja, ja, nu är det väl så officiellt som det kan bli... Jag skrev förresten till min andra moster förresten, som bor i Thailand under de kalla och tråkiga månaderna med sin man, och berättade det för henne också. Jag fick ett jättefint svar tillbaka!

Imorse kräkte jag förresten! Men jag hann klara av fyra helt kräkfria dagar!!! Jag blir glad för de mest märkliga saker nu för tiden...;)

Nä, nu ska jag ner och fika med familjen. Emma är här med Filippa och Hannes och farmor och farfar kom precis också så det är fullt hus.

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ja, det var ett bra initiativ av mamma tyckte jag, men väldigt oväntat.

2011-12-04 @ 20:04:54
URL: http://soclisa.blogg.se/
Postat av: vemvet

Hehe, det var ju tur att du vart glad och inte tvärarg för att hon berättade nåt du hade velat berätta. Men hon kanske var införstådd med att du tyckte det skulle bli jobbigt?



Du fick mitt sms va?



Kramkram

2011-12-05 @ 12:47:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0