GOD JUL!!!!!!

Så har julafton passerat och vilken julafton!! Filippa sov över hos mormor och morfar mellan fredagen och lördagen så att ha barn i närheten redan från början höjer justämningen, tycker jag. På förmiddagen var det mest slapp och sen till lunch begav vi oss till Trelleborg. Mamma och Lisa hade något litet kvar att fixa och sen skulle vi till morfar. Han bor på ett korttidsboende i Trelleborg. Men det var ingen trevlig syn, tyvärr. När mormor blev sjuk så gick det så snabbt innan hon gick bort så jag har inte så dåliga minnen av hennes sjukdom. Morfar däremot är en seg karl och han har varit dålig länge nu. Han har så ont så därför äter han smärtstillande. Det är ju naturligtvis jättebra men han hade fått precis innan vi kom och han vaknade inte riktigt under hela tiden vi var där. :( Det var jättejobbigt att se!! Han blev själv väldigt frustrerad över att han inte ville vakna, som han själv sa. 

Därifrån körde vi hem och hann lagom till att Kalles Jul började! Då hade Emma och Hannes också anslutit. De var med hos morfar så vi körde tillbaka till Hylteberga. Till Kalle äter vi alltid godis! Det är ju egentligen helt sjukt att man trycker i sig en massa godis innan man ska äta HUR MYCKET MAT SOM HELST!!! Men så gör vi...;) När Kalle var slut så körde vi till min faster och hennes familj i Lödde. Där var även farmor och farfar. Sen åååååååt vi. Det är så jäkla gott med allt det kalla på julbordet!! Jag äter mer av det än av det varma. Min faster hade gjort en räktårta som var supergod!! Men man äter ju alltid för mycket!! När man var liten så lekte man av det liksom men nu sitter man bara rakt upp och ner - och äter lite till!!! När vi är bara med familjen så brukar jultomten komma innan gröten men igår så åt vi även risgrynsgröten innan det var dags för tomten. Jag brukar ju alltid vara tomte men jag slapp detta året!!!!!!!!!!! :) Min faster fick ställa upp. Hannes är livrädd för tomten och detta året har han även försökt att skylla det mesta på tomten - han skulle nämligen lämna sina nappar till honom! Hannes satt hos sin mamma och höll för sina ögon i början. Förra året satt han så hela tiden hos sin morfar men detta året tinade han upp. Det sista paketet hämtade han själv - både han och tomten fick dock sträääcka sig så det blev ingen kram! ;) Sen lämnade han över napparna tillsammans med sin mamma och fick en present tillbaka i utbyte. Sen gick tomten och det blev dags att öppna alla julklappar. Jag sa till mamma i bilen på väg tillbaka; jag blir lika förvånad varje år att jag får så få paket! Men jag får vad jag önskar mig (oftast) och ju äldre man blir ju dyrare blir paketerna och ju färre är det som ger mig paketer... När jag var liten så fick jag julklappar av mina kusiner också men det slutade vi med när vi kom upp till en viss ålder. Så jag vill inte på något vis verka otacksam men det är en reflektion jag har gjort... Efter julklappsöppningen så blev det kaffe och kakor! Holy makarony!! Sen blev det julklappsspelet. Vi hade alla handlat vars en sak för 30 kr. Mycket tjo och tjim blev det. :) Jag fick två paket med mig hem; ett spel och ett presentkort på McDonalds! :) Efter det åt vi godis!!! Jag mår lite illa bara jag tänker på det...men jag åt ju naturligtvis...:S

Trots all den mat igår så blir det en bamsefrukost idag!! För nu är man galet hungrig igen. Filippa följde med hem och sov i Hylteberga en natt till. Jag hör hur hon får hjälp med att ta ut leksaker ur sina förpackningar av mormor... Kl 14 är det samkväm med fam Månsson. Då ska vi väl äta, prata, äta, skratta, äta, leka, äta, mysa och äta lite till...;)

Ha en fortsatt härlig jul och njuuuut!!!

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Vemvet

Låter som en härlig jul =)



Kram!

2011-12-25 @ 20:39:15
URL: http://hurdetkanbli.blogspot.com/
Postat av: Lisa

Usch ja, och jag äter alltid alldeles för mycket gröt :(.

2011-12-27 @ 12:24:28
URL: http://soclisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0