Krämpor ;)

Jag har ju lite krämpor nu för tiden som jag INTE är van vid!! ;) Illamåendet har ju blivit mycket, mycket bättre, som tur är!! Sen nyser jag väldigt mycket. Det gör jag annars bara när jag är förkyld...men det är jag inte. Men stopp i näsan har jag! Speciellt på kvällarna...drygt som attans är det. Jag vet inte när jag sov en hel natt senast. Jag brukar inte ha problem med att sova hela nätterna igenom men nu går jag upp för att kissa minst en gång per natt och sen ligger jag vaken eftersom jag är täppt i näsan... Brösten ömmar lite då och då. Huden kliar på magen, inte jättemycket men ändå betydligt mer än vad jag är van vid. ;) Just idag är jag SUPERBLÖDIG!!!! Jag har gråtit i bilen idag mer än en gång. Jag satt och tänkte på Lucia, Filippa ska gå Lucia på tisdagkvällen och Hannes på onsdag morgon och då kom jag att tänka på när det är dags för Pölsan att gå Lucia... Jag köpte min första graviditetstidning idag som jag läste under lunchen. Jag bölade när jag läste artiklarna och det var absolut inga snyfthistorier!!! Maj Gadd!! Fast det stod i tidningen att man skulle vara glad åt sina hormoner...av olika anledningar som jag inte kommer ihåg nu. Främst antagligen för att utan vissa av hormonerna så hade jag inte varit gravid överhuvudtaget!! Jag har inte känt av någon direkt trötthet innan men det börjar jag känna av nu...fast det är kanske mest för att jag inte får sova ordentligt på nätterna...;)

Men vad är lite krämpor?! Jag är ju gravid!!!!!!!!!!!!! :) Jag är alltså i v 15 nu! Det är ju jääääättelång tid kvar men ändå; v 15!!! :)

Nä, nu ska jag nog gå och lägga mig. Klockan är ju ändå halv 9 på kvällen! ;)

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Lisa

Du andas som en flodhäst också, det glömde du skriva :D

2011-12-07 @ 22:16:48
URL: http://soclisa.blogg.se/
Postat av: Åsa

Så skönt för dig att inte känna av tröttheten så mycket, känns som jag skulle kunna sova dygnet runt. Blir att jag begränsar mitt sociala liv bara för att jag är trött, men samtidigt har jag det lindrigare med illamåendet. Alla är vi olika! Man får bara påminna sig ibland att det är för en god sak ;)

2011-12-08 @ 08:54:21
Postat av: Vemvet

Hehehe... Jag tyckte det blev bättre med nattkissandet runt vecka 19-20. Sedan dess har jag bara behövt gå upp någon enstaka natt. Tips för näsan är nozoil och renässans (båda utan några läkemedel). Sov med en extra kudde under huvudet så du kommer upp lite. Skönt att illamåendet verkar ge sig!



Säg till om du mot förmodan skulle bli ledig på tisdag em/kväll! Kramkraaam!

2011-12-08 @ 09:04:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0