Kvinnligt och manligt

Idag var jag och hälsade på kontoret när jag ända var i krokarna. Det är roligt det där med hur kvinnor och män "bemöter" min graviditet. Kvinnorna kom genast fram och skulle känna på magen och ville veta hur jag mådde och överlag hur min graviditet är. När vår (manliga) VD och försäljningschef (min närmsta, också manliga, chef) kom så fick jag en kram och "God Jul!"...lite sneglande blickar på min mage men absolut inga frågor... Hahaha! Jag bryr mig alltså inte om att de frågar eller inte men det är så himla typiskt manligt och kvinnligt beteende.

Jag har nästan precis kommit hem från träningen. Jag känner redan träningsvärken komma smygande! Jag lyckades snärta en av killarna med min handduk - det har jag aldrig lyckats med i hela mitt liv!!! Så jag fick be om ursäkt samtidigt som jag gladeligen berättade hur glad jag var över att, äntligen, ha lyckats med det!! ;) (Det var en sådan där liten handduk som jag torkar av svetten med. Vi duschar inte där allihopa tillsammans!!) I alla fall så frågade jag Lie hur mycket hon tar betalt som PT om man vill ha henne för sig själv. "Jag ska ju föda barn i början av juni och sen ska jag på bröllop den 11 augusti och jag tänker INTE vara en fetblobba för det har jag aldrig varit i hela mitt liv och jag tänker inte börja med det nu!" Lie spärrade upp ögonen och bara stirrade på mig och sen utbrast hon; ska du gifta dig den 11 augusti?! Behöver jag berätta att vi låg dubbla av garv - snacka om missförstånd!! Hahahahaha!! Jag skrattar nu när jag tänker på det!! :)

Och jag fortsätter att böla...jag är RIKTIGT trött på de här hormonerna nu som gör att jag är så här jäkla känslig!! Hur länge ska det vara så här?! Då går jag hellre omkring och är lite småkåt...jag har faktiskt haft en sådan liten period nu igen...fast den är, som tur är, över för denna gången...tror jag! ;)

Idag fick jag julklapp från företaget; en prenumeration på en valfri tidning genom tidningskungen.se. Det var inte så lätt minsann, de har hur många olika tidningar som helst att välja mellan. Först tänkte jag välja Damernas Värld eller Elle men till sist valde jag Mama! Jag har aldrig läst den så jag vet inte om den är bra men nu får jag i alla fall 6 nummer och den första tidningen kommer om ca 3-8 v! Det var väl en bra julklapp!? Det tyckte jag, alla borde ju hitta något som passar där.

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ja, det fick jag i 30-års present (prenumeration) av en kompis. En väldigt smart idé tycker jag.

Jag hade en kompis som tyckte att det var väldigt det jobbigt det här med att alla ska känna en på magen. Kunde komma fram främlingar och göra det och hon menade på att bara för att hon var gravid så var det inte okej att bara gå fram och ta på hennes kropp. Hade aldrig ens tänkt på det innan hon sa det. Men det är ju klart att det inte känns okej för alla.

2011-12-21 @ 23:10:36
URL: http://soclisa.blogg.se/
Postat av: Anna

Hitintills har det bara varit människor som jag känner och då tycker inte jag att det är så konstigt. Men skulle någon helt främmande människa komma fram så hade det nog känts obehagligt!

2011-12-22 @ 07:07:49
URL: http://annasingelmamma.blogg.se/
Postat av: Vemvet

Snyggt med snärten! Har jag aldrig heller lyckats med, är lite avis!



Hormonerna blir faktiskt värre och värre, tycker jag iaf... =)



Kram!

2011-12-22 @ 16:32:44
URL: http://hurdetkanbli.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0