Officiellt på riktigt! :)

Ja, nu är min graviditet officiellt på riktigt...så att säga...;) Det innebär även att jag i vissa situationer nämner min blogg så nu har läsarna ökat och så även kommentarerna!! Superkul, tycker jag, och jag fortsätter att njuta av alla underbara människor jag har i min omgivning som enbart är positiva och stöttande - stort tack för det!!! :)

I fredags direkt på morgonen tog jag foto på magen;

Magen, 15+4
Magen, v 15+4

Jag kan berätta att det är en jäkla skillnad på magen efter att jag har ätit. Speciellt på kvällen märks det jättemycket!! Helt plötsligt är jag liksom höggravid - det ser inte klokt ut! ;) Fast det är ju ändå helt underbart!! :)

I fredagskväll hade Lie bjudit hem Team eLIEt på lite glöggavslutning hemma hos henne. Jag är väldigt glad att jag aldrig har råkat ut för den här otroliga tröttheten som många gravida får! Jag var hemma vid 3-tiden på natten och det hade jag ju aldrig orkat om jag var gaaalet trött. Jag får lite frågor om det inte är jobbigt att vara nykter när alla andra omkring inte är det... Fast jag har så roliga och härliga vänner så jag tänker inte på det. Det enda är att berusade människor ofta ska berätta saker nääääära ansiktet och då gärna med extremt hög röst...men, men, det är inget jag inte klarar av! ;)

Igår så kom Emma och hämtade mig och sen stack vi ut på julklappsjakt. Det gick faktiskt riktigt bra!! Jag har några kvar men vi fick det mesta köpt. Heelt underbart! De klapparna hinner jag införskaffa i veckan. 

Igårkväll var det julfest hemma hos Åsa. Hon har det varje år och detta året var inget undantag. Vi hade en annorlunda julklappslek - vi var för många för att sitta med en tärning. Vi delades in i lag med 2 i varje och sen skulle man "duellera" mot ett annat lag. Någon fick nynna, någon fick göra charader, någon fick rita och gissa och i vårt lag och vår duell skulle man göra något som kallades för bodytalk. Det innebär att man får uppmaningar som säger tex höger fot på vänster fot. Då ska man i laget sätta en höger fot på en vänster fot och sen hålla det under hela leken. I början är det ju hur lätt som helst men sen blir det svårare. Vårt lag vann!! Det andra laget höll inte sin "formering" riktigt...;) Efter det skulle vi svara på frågor och delmoment 3 var att lyssna på intro till olika låtar. Det var en rolig julklappslek!! Jag fick med mig ett snapsspel...jag råkade glömma det hos Åsa...ooooops! ;)

Idag har jag ingenting bestämt alls. Nu brukar jag ju bege mig hemåt men jag tror minsann att jag ska bege mig till Stadsbiblioteket - jag gillar bibliotek!! Där har de all världens tidningar tex som man kan bläddra och läsa i. Jag har en känsla av att jag kommer att läsa i lite andra tidningar än vad jag gjorde när jag var där sist...;)

Puss & Kram 


Kommentarer
Postat av: Lisa

Det lät som ett roligt alternativ till julklappsleken. Detta inlägg påminde mig om att jag måste köpa en julklapp till julklappsleken i Lödde...

2011-12-18 @ 13:06:49
URL: http://soclisa.blogg.se/
Postat av: Vemvet

Lite put under naveln tycker jag mig att man kan skåda =)



Mycket festande för dig =) Att du orkar med! Jag är impad!

2011-12-18 @ 15:51:42
URL: http://hurdetkanbli.blogspot.com/
Postat av: Anna

Ja, fast det har blivit lite väl lite sömn denna helgen. Jag känner mig lika trött som jag gjorde när jag festade med alkohol - jag har en riktig "dagen efter"... Jag sitter nu och funderar på när jag kan gå och lägga mig utan att riskera att vakna kl 4 och sen inte kunna somna om...:S

2011-12-18 @ 17:16:19
URL: http://annasingelmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0