Tredje advent

Det blev ingen fika på Mormor Agnes Café igår - Hannes hade plitor som Emma inte visste om de smittade eller inte. Marre tyckte att det var bäst att ta de säkra framför det osäkra och bli kvar i stan. Så jag gick över dit istället och fikade på nygjorda scones! Slurp!! Fasiken, så gott det är alltså!! Jag blev kvar där i flera timmar...

Marre och Vincent
Marre med sin son Vincent som är relativt nyvaken...;)

Sen stack jag hem och började läsa en bok som jag fick låna av Marre; En alien i magen av Terri Herrera Eriksson. Jag hann läsa en hel del och kan berätta att den är roooolig. Här är ett litet urdrag av vad som står på baksidan: Hur är det EGENTLIGEN att vara gravid? Går man genom vardagen med rosenröda kinder, sjunger ömt till den växande magen och känner sig som en urmoder? I helvete heller!! Inte nog med att  fötterna svullnar och ryggen värker, man måste dessutom genomlida föräldrakurser, ömma bröst, goda råd som man inte bett om och förlossningsångest. Som om inte detta vore nog tappar man i ett slag hela sin personlighet och reducerar alla sina samtal till att handla om enda enda sak; BARN. Som om man inte hade annat att prata om!

Det är en samling krönikor skrivna av den här Terri. Den ska även handla om hur det blir sen när barnet väl är här. Än så länge är den rolig. Och faktiskt lite igenkännande...;)

Igår blev det middag hos Vivi. Som vanligt så var maten supergod - Vivi sa att jag är hennes största fan när det kommer till hennes matlagning men jag har ALDRIG blivit bjuden på något hos dem som inte har varit gott!! Vare sig det är fest - eller vardagsmat!! Vi satt väl där och hängde till klockan var lite över midnatt sen stack vi hem. 

Idag har jag ingenting bestämt alls!! Och eftersom jag nuförtiden inte ligger bakfull halva söndagen så blir söndagen alltid så lång!! Det är trevligt alltså!! Det lät nästan som om jag tyckte att det var en dålig sak...;) Jag får väl fundera lite på vad jag ska hitta på. Men eftersom jag har känt mig själv i mer än 36 år så är jag nästan helt säker på vad det blir...;)

Puss & Kram  


Kommentarer
Postat av: Lisa

Det låter som en bok man får läsa sen när man själv är gravid!

2011-12-11 @ 12:38:57
URL: http://soclisa.blogg.se/
Postat av: Vemvet

Nu blev jag väldigt nyfiken på vad det är?



Kram =)

2011-12-11 @ 12:50:28
Postat av: Emma

En söndag eller helg som man inte hittar dig hos mamma och pappa finns ju inte ;) Eller?

2011-12-11 @ 22:42:32
Postat av: Anna

Hahahaha! Speciellt nu när jag inte ligger bakfull halva helgen!;)

2011-12-12 @ 06:52:48
URL: http://annasingelmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0