VemVet? ;)

Imorse så träffade jag på lite branschkollegor hos en av mina kunder. Jag fick då frågan från en av kvinnorna om jag hade blivit sambo än. Nej, det har jag ju inte. Nehej, du har väl inte ens träffat en karl än? Nej, inte det heller, jag har det för bra som singel. Du är precis som min son, Anna! (Allt detta sades med en glimt i ögat!) Så då var jag tvungen att berätta att jag är gravid och ska bli mamma!! Hon slängde sig om halsen på mig! Sen berättade hon det för en av de andra kvinnorna där och då hör jag helt plötsligt en annan röst som säger; ska du bli mamma, Anna?! Så nu är det ju ganska officiellt får man nog säga..;) Det känns dock fortfarande som jag jinxar det när jag berättar om det. :(

Allt detta berättade jag för Lisa när vi pratade i telefon lite senare. Jag berättade också att det idag har känts en massa (en massa är kanske att ta i förresten...) hugg i livmodern. Men det är bara som livmodern växer, det har VemVet berättat för mig, så det är bara bra. Då skrattade Lisa; vilken tur att du har VemVet som kan berätta sånt för dig! Och jag kan bara hålla med!!! :) Jag vet så mycket om min graviditet som jag inte hade haft en aning om om det inte hade varit för VemVet. Jag är också himla glad att VemVet är längre gången än vad jag är för hade hon frågat mig de frågor som jag ställer till henne så hade jag bara svarat; så var det för mig också, men det är inget att oroa sig för...;) När det än är så kan jag alltid höra av mig till VemVet och få ordentliga och lugnande svar - hur orolig jag än är!!

Såja, så var det slut på det offentliga kärleksbrevet! ;) Jag har tvättid så jag måste tyvärr bege mig ner till källaren och tvättstugan. Jag ska även försöka få till en liten städning idag...boooooring! :(

Puss & Kram 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag i min tur använder dig (och andra bloggare) som bollplank till vad som är normalt. Håller med om att det är skönt att läsa om någon som bara är lite före ens egen graviditet. Funderar en del angående Kub test, har du gjort det, hur tänkte du där?

Kram Åsa

2011-12-05 @ 19:48:27
Postat av: Vemvet

Haha =) Vad gulligt av dig! Jag får så sällan kärleksbrev =)Men du måste förstå hur mycket jag uppskattar att du finns också! Det är fantastiskt att vi ska få följas åt med våra små! Jag hoppas vi håller kontakten länge, länge!



Kram

2011-12-05 @ 20:10:28
Postat av: Anna

Ja, visst är det tur att det finns så många som bloggar?! :) Ang KUB så kommer jag inte att göra det. Jag har resonerat som så att jag oavsett vad det visar ändå kommer att behålla barnet och då tycker jag att det är onödigt att göra det. De här testen är ju inte 100% rätt och jag har bekanta som har råkat ut för fel på båda hållen: en tjej fick reda på att allt var bra men fick en dotter med Downs ändå. Ett par fick reda på att allt inte stod rätt till men när bebisen kom så fattades det en njure...inte bra i och för sig det heller men de hade förberett sig på en bebis med Downs. Visar det att något är fel så kommer jag säkerligen bara att gå och oroa mig hela graviditeten - det gör jag redan, jag behöver inte mer att oroa mig för! :S Visar det ingenting så fine, men det vet man ju inte. Som sagt; jag kommer att behålla Pölsan oavsett så därför hoppar jag över. Jag har dock full förståelse för de som gör det!!! Jag sitter inte här på mina höga hästar och tycker att det jag gör är det enda rätta!!!

2011-12-05 @ 20:13:29
Postat av: Lisa

Ja, vad skönt med någon som har koll på läget ;) Synd att ni inte bor närmre varandra men tacka gudarna för internet!!

2011-12-05 @ 21:12:39
URL: http://soclisa.blogg.se/
Postat av: Åsa

Tack för ditt svar! Funderar nog i samma banor som du. Sen hade jag fått åka antingen till Malmö eller Gbg för att göra det o då känns det som man ska veta hur man ska agera om man får ett negativt besked. Känns inte det minsta lockande att avbryta graviditeten nu, får ångest av tanken att börja om hela processen igen! Köpenhamn lockar, men bara för julshopping!!!

Kram

2011-12-06 @ 04:23:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0