Dålig ursäkt...

I´m back home!! Det har varit supertrevligt att följa med Helén upp till Linköping och titta på Melodifestivalen och träffa hennes trevliga kollegor med repektive! I bilen upp sa jag till Helén att eftersom jag inte känner dessa människor så har jag inga problem att "ljuga" för dem. Så vi satt och klurade på vad jag skulle säga för anledning till varför jag inte skulle dricka vin. Det är ju för jäkligt att någon har kommit på att man visst det kan dricka sprit fast man går på penicillin! ;) Och som jag har sagt innan så vill jag inte ljuga om någon åkomma eftersom man då garanterat träffar på någon som faktiskt har fått en diagnos ställd hos en läkare. Helén kom på att jag kunde säga att jag trodde att jag hade magkatarr och att jag liksom självmedicierade mig. Typ att jag inte hade varit hos läkare men att jag trodde att jag hade magkatarr och jag nu provade på olika sätt för att se om det kunde gå tillbaka av sig själv. Kanon, tyckte jag!

Till lunchen drack de andra öl och vin men jag beställde in en coca. Då var det inte människa som sa något medan jag däremot kände att jag var tvungen att förklara mig. Så jag förklarade för en av Heléns manliga kollegor som verkade tycka att det var en bra ursäkt till att inte dricka. Efter lunchen begav vi oss tillbaka till hotellet där vi fixade till oss och sen träffades igen i baren. Där beställde jag in bubbelvatten. Då var det faktiskt någon som undrade varför jag drack vatten så jag drog hela historien. Vad händer då?! Jo, en av kvinnorna säger att hon har jättemycket magkatarr och det är inga problem att dricka vin! Däremot att dricka bubbelvatten är INTE bra!! Sen kom det en annan kvinna som då också hade magkatarr och höll med den första kvinnan!  Den första kvinnan hade även tabletter som jag kunde få av henne!! Men helt ärligt! Varken jag eller Helén visste vad vi skulle säga - vi satt mest med öppna munnar och tittade på varandra! Men jag fick avstyrt tabletterna med att säga att jag ju inte visste säkert om det var magkatarr och sen sa Helén att "men nu ska Anna köra hem imorgon, det har vi redan bestämt!" Vilken pärs det var! Helén viskade snabbt till mig att vi nog fick beställa in ett glas vin till mig när vi kom fram till Arenan som hon fick dricka! ;) 

När vi kom fram till Cloetta Arena och kom in i VIP-lounchen så bjöd de på fördrink. Där fanns dock ett alkoholfritt alternativ som serverades  i likadana glas som det alkoholhaltiga och såg likadant ut! Jag och Helén tittade på varandra med stora ögon och sen sa Helén: "ta ett glas, Anna, SNABBT!!" Så det gjorde jag. Sen gick jag till baren och fick mig ett glas cider - ej starkcider då...;) Så då trodde alla vid bordet att jag nu hade gått över till vin, precis som de... Sen behöver ju inte jag alkohol i kroppen för att hålla låda...;) 

Efter hela Melodifestivalen så begav vi oss tillbaka till hotellet - det var sjuuuuukt kallt i Linköping men som tur var så låg hotellet och Arnenan nära varandra! Väl där så hade Heléns chef redan beställt coca till mig så det behövde jag inte fundera på. När vi sedan, några stycken, stack till Harrys drack jag ingenting alls! Så det blev ganska bra ändå...;)

Imorgon är det dags!!! Jag är väldigt spänd, måste jag erkänna! Det spänner i livmodern och jag ser det fortfarande som något positivt. Det spänner inte hela tiden utan det kommer och går. Jag tänker som så att eftersom det är lite då och då så är det för att ägget gonar till sig liksom. Hade det varit konstant så hade det varit för att ägget är på väg ner och ut...det är ju inte bra...

Helén och jag satt i bilen förresten på väg upp och diskuterade vad denna donatorn kan heta. Åsa kom ju på att den förre hette Sören...;) Men vi kom inte på några bra namn till honom så vi gav upp och  kom istället fram till att Klara/Ville kan kallas Pölsan fram till hon/han kommer ut! Just då i bilen tyckte vi att det lät jättebra men så här i print ser det ju inte klokt ut!

Ja, ja, vad är en bal på slottet?! ;)

Jag är lite sliten efter att ha kört bil i 4 timmar så nu blir det ryggläge på soffan ett tag.

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hm, jag tyckte att vi redan ahde kommit fram till Mads?! Det tycker iaf jag är ett jättebra namn. Skulle även kunna tänka mig H.C (Andersen), Bille (August) eller vaför inte Tycho (Brahe)...

2011-02-20 @ 21:02:44
URL: http://soclisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0