En lugn helg.

Ja, denna helgen har verkligen varit luuugn! När jag igår ringde hem för att fråga om vi skulle till farmor och farfar som idag så pratade jag först med lillasyster Lisa. När jag berättade för henne att jag inte hade något bestämt till kvällen så frågade hon med en gång; men varför kommer du inte hem?! När jag sen pratade med mamma så sa hon; men kom hem då! Aaaaaaw, min underbara familj! <3 Vi är väldigt nära varandra - hela familjen. Nu vet ju inte jag något annat för så har det varit hela mitt liv men jag vet i alla fall att jag vill ha samma sak med min egen blivande familj. Jag och Jenny satt hemma hos henne i tisdags och pratade om våra uppväxter. Det visade sig att hon inte heller någon enda gång fått varken bestraffning (det låter ju inte klokt men jag hoppas att det framgår vad jag menar ändå) eller utegångsförbud! Det trodde faktiskt jag att vi, mina systrar och jag, var ensamma om. När jag har frågat mamma om varför vi inte har fått det så har hon bara svarat att de (mamma och pappa) inte tror på sånt... Jag kommer ihåg min första, rejäla fylla! Dagen efter kom mamma upp på mitt rum, drog upp rullgardinen med en smäll och sa "Såja, då ska vi på söndagsmiddag till farmor och farfar!" Fy, fasiken, det var straff nog att sitta där på middag med världens bakfylla! Det var väl det de visste...

I alla fall så körde jag inte hem igår. Det blev ostbricka och Melodifestivalen. Idag mötte jag upp Louise kl 11 för brunch, vi satt i 2 timmar och pratade om allt möjligt. Louise har en tendens att verkligen ta fram lugnet i mig...jag kan inte riktigt förklara det...men oavsett hur lugna vänner jag omkring mig (inte för att det är så många! ;)) så är där ingen annan som "lyckas" med det på samma sätt som Louise. Sen får jag alltid en känsla av vara uppfylld av kärlek efter att ha umgåtts med henne...låter kanske konstigt men jag blir lycklig av att umgås med henne. Det är det fler människor i mitt liv som får mig att känna...det är en uuuunderbar känsla! Att vara lycklig för att umgås med sina nära och kära, menar jag. Det blev också uppenbart att det har gått alldeles för lång tid sen vi var på tu man hand senast. Det var vi bägge rörande överrens om, som tur var! ;)

Efter brunchen blev det ett besök hos farmor och farfar. Farmor fyller år imorgon och hon och farfar ska fira sina födelsedagar lite längre fram tillsammans men idag blev det söndagsmiddag ändå. Fast inte allihopa som brukar komma och fira henne. Jag undrar hur de kommer att reagera när jag berättar att jag är gravid... Efter middagen så gick jag och Lisa och satte oss i ett annat rum och spelade kort. Vi la "Dubbel-patiens" - ett kortspel som farmor har lärt oss. Vi har alltid spelat mycket kort hos farmor och farfar. Farfar kom in och tog fram ett annat spel till oss. Något spel om saker "du bör veta om Sverige"...vi visste inte så mycket...:S Ibland är det pinsamt så lite jag kan när det är dags att spela kunskapsspel och det får mig alltid att känna mig korkad! :( Så jag brukar undvika sådan spel...;)

Minsann, om det inte är dags för ett litet ägglossningstest! :S Imorgon måste jag maila StorkKliniken också och be om lista över donatorer! Vi får väl se vem det blir denna gången...Sören hade visst inte så starka grabbar som jag hade önskat! ;) (Det är ju inte mitt fel i alla fall...;))

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Lisa

Fast det var ganska kul ändå det där spelet tycker jag. Vi får nog ge det en ny chans nästa gång... efter dubbel-patiensen då alltså!

2011-02-09 @ 14:54:48
URL: http://soclisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0