Inseminationen...

Jag är helt slut i huvudet! Efter inseminationen så åkte jag raka vägen till en butik för att bygga om i två avdelningar och det tog en jäkla tid. Så de två timmar jag var borta har jag jobbat in...med råge! Kl är kvart över 7 på kvällen och jag kom hem för en kvart sen...ryggen värker, axlarna värker och jag kan knappt tänka klart...men skit i det! Så här var dagen innan dess;

StorkKliniken öppnar sin telefonväxel kl 8 så då ringde jag...jag hade mailat dem kvällen innan när jag insåg att jag faktiskt hade ägglossning! Vilken känsla!! Jag hade verkligen inte väntat mig ägglossning redan, jag trodde det skulle bli till helgen. Jag var ju tom lite lätt irriterad över att jag skulle börja med testen redan dag 12 fast jag inte hade ägglossning förrän dag 19 förra omgången! Som det kan gå...det verkar ju som om de ändå vet vad de sysslar med på StorkKliniken...;) Men i alla fall fick jag en tid till 11.15. De mailade donatorlistan till mig så jag fick välja donator innan jag begav mig hemifrån. Denna donatorn är blond med blåa ögon, 179 cm lång och väger 85 kg och jobbar som elektriker...hihihihihi - naturligtvis är han även ursnygg!;)

Jag fick först lite gjort på jobbet, som tur var, och sen körde jag iväg och växlade pengar. Det känns så jäkla onödigt att betala 250 spänn i kortavgift! Okej om det är helg och det kanske inte är öppet överallt men inte en vardag...de 250 kr kan jag har roligare för! Åsa kunde inte följa med denna gången men jag kände mig helt okej att åka över själv. Nu visste jag ju liksom vad som väntade...

Lite i 11 parkerade jag bilen och gick den lilla sträckan till kliniken. När jag kom fram så betalade jag med en gång och fick sätta mig ner och vänta. Precis som förra gången så kom de inte i tid och hämtade mig. Jag blev hämtad 11.25 istället...de verkar inte vara så noga med det där med tider...de skulle bara veta hur noga jag är med det!! ;) Det var en svensk kvinna denna gången. Vi satte oss ner och pratade lite. Inte alls så ingånde som förra gången men det är ju inte så konstig, nu vet jag ju hur det går till. :) Jag har tyvärr ingen aning om vad denna kvinnan heter så jag kan inte kalla henne vid namn. Hon berättade i alla fall att när ägglossningen börjar så har man 24-36 timmar på sig att bli "befruktad"!! Det är ju helt sjukt, det är ju ett under att man blir gravid över huvud taget med de oddsen! I alla fall så sa hon att eftersom stickan hade visat negativt kl 9 på morgonen och sen positivt kl 21 på kvällen så var det helt rätt tid nu att komma in! Sen fick jag lägga mig på britsen...liksom den danska kvinnan som gjorde det förra gången så var hon noga med att berätta vad hon gjorde hela tiden...fast det gör nog de svenska gynekologerna och barnmorskorna också när jag nu tänker efter...i alla fall så sa hon att där var mycket sekret och att det innebar att det nog var precis rätt tid att bli inseminerad!! Sen satt hon kvar liksom med någon slags..."grej" som gör att de kan se livmodern ganska länge. Det var för att maximera "simningen"...so to speak...;) När hon var klar så sa hon att hon ville att jag skulle ligga kvar minst 10 min, man har rummet i en halvtimme så ville jag ligga kvar hela tiden så var det, naturligtvis, helt okej. Ville jag inte det så skulle jag ändå ligga kvar i 10 min...jag låg kvar i 20 min! :) När jag låg där, direkt efter att hon hade lämnat rummet, så kom det lite tårar! Är någon förvånad?! ;) Det kändes faktiskt annorlunda...sen om det är för att jag visste vad som skulle hända...det vet jag inte...

Det gick och känns bra

Jag lämnade StorkKliniken och Köpenhamn i alla fall med ett leende! :) Snälla, hjälp mig nu genom att hålla tummar och tår! ;)

Direkt efter så körde jag till Sjöbo för att fortsätta jobba...jag hade tvättid ikväll som jag missade men vad gör det när man vet anledningen?!!;) Så nu har jag två veckor här framför mig innan jag göra graviditetstestet! Jag hoppas att de här två veckorna inte är lika långa som de två veckorna var sist...if you know what I mean?! ;)

Jag har varken druckit alkohol eller rökt på över 1 vecka och det känns bra! Sist så hade jag ju partajat på fredagen och blev inseminerad på söndagen...nu har jag ju mindre "gift" i kroppen än sist så det känns bra. Det är ju naturligtvis positivt. Jag trodde att det skulle hinna bli 2 veckor...men så blev det inte. Innan förra helgen så har jag faktiskt också tagit det lugnt...

Nu blir det soffläge för denna svenskan! Jag orkar inte tänka mer...det blir INTE sent ikväll - det är ju en sak som är säker! TACK förresten för de uppmuntrande samtalen och smsen!! Ni är ju helt fantastiska!!! Det är härligt med ett sånt enormt stöd från nära och kära! TACK ännu en gång!!!!

Puss & Kram


Kommentarer
Postat av: Louise

Nu kör vi igen:) heja heja heja. Puss puss

2011-02-07 @ 21:35:29
Postat av: sandra

I gotta feeling... this time is gonna be a good good time.... :-)

2011-02-08 @ 12:26:19
Postat av: Lisa

This is it!

2011-02-09 @ 15:01:58
URL: http://soclisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0