Inspiration

Igår var jag på föreläsning med David Lega. Han är född handikappad med små armar som han inte direkt kan använda och ben som han inte kan gå på...i alla fall så föreläser han. "Strunta i att vara bäst, våga bli bättre." Han är så enormt positiv och kan verkligen förmedla det han vill få fram på ett mycket bra sätt. Det som fastnade rejält på mig var att barns självkänsla spelas i vuxnas ögon; blir barn bemötta med vuxna som blir glada av att se dem så ökar det på deras självkänsla. Så himla sant! Tänk själv att träffa vuxna som aldrig blir glad av att ses...det har jag nog i och för sig aldrig så här på rakt arm blivit utsatt för men det är det nog många barn som blir...tyvärr. :( Självförtroende byggs upp av, enl Lega då, "Kärlek, krav, stöd och beröm"... Jag kan varmt rekommendera hans föreläsning! En kille som föds så och ändå tar en jäkla massa guld i både EM, VM och OS i simning har ju en härlig inställning till livet! :) Men man ska alltid utgå från sig själv, ännu en viktig del i hans budskap.

När jag kom hem så såg jag en dokumentär på SVT Play; "Dox: Dear Zachary". Den är en kille som gör en dokumentär om en barndomsvän som har blivit mördad. Han gör den till vännens son...och det är sonens mamma som har mördat pappan...hänger ni med? I alla fall så händer det fruktansvärda saker längs med vägen under tiden han filmar...jag grät, grät och grät! Så himla sorglig men så fint gjord. Jag var helt röd om ögon och näsa när jag gick och la mig. Imorse när jag vaknade så var mina ögon helt svullna!! Jag såg inte klok ut! Det såg ut som om jag var sjuk! :( Jag vet att jag har en tendens att överdriva ;) men icke denna gången!!! Som tur är så finns det ju smink...;)

Nu ska jag iväg och jobba! Ikväll blir det quizz på Fagans!

Puss & Kram 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ja, jag får ta och se den där domkumentären, den lät bra. Problemet är att jag inte har tid för något sådant förrän i mitten på juni... när jag är färdig socionom och får mitt liv tillbaka!

2011-02-10 @ 21:28:55
URL: http://soclisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0