PMS

Förresten så satt jag och Louise och diskuterade p-piller...eftersom jag har knaprat p-piller i 16 år så kommer inte jag ihåg hur det var innan jag började med dem. Men jag har haft helt galna PMS! :( Jag är blödig normalt sett men vid mens kunde jag bli helt sjukt blödig. Ofta kom också de mest fruktansvärda känslor; jag var inte värd ett ruttet lingon! Jag hade ingen pojkvän och inga barn, jag egentligen inga riktigt nära vänner, min familj bodde jääääättelång borta, jag var totalt värdelös på mitt jobb osv osv. Jättejobbigt, kan jag berätta! De senaste 2 åren har jag ätit Femal Balans som är ett naturläkemedel som verkligen hjälpte. Istället för att få de där fruktansvärda PMSen minst varannan månad så kom de kanske var fjärde månad istället. Inte heller roligt men betydligt bättre. MEN sen jag slutade med mina p-piller har jag inte märkt av dessa PMS!!! :) Något litet kanske...men inget som jag kommer ihåg faktiskt! Så då måste man ju se sambandet! Så jag lär inte gå tillbaka till p-piller. Jag vet inte om andra preventivmedel (förutom kondomer då förstås) ger liknande biverkningar...det har kanske med hormonerna att göra...ja, ja, det går väl att ta reda på!

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag slutade tillfälligt med mina p-piller för att kolla humöret när jag var runt 22. Jag hade hört av en kompis, som hade en annan kompis som hade sagt just detta om humöret. Så jag var tvungen att prova men jag märkte faktiskt ingen skillnad.

2011-03-01 @ 14:23:09
URL: http://soclisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0