ÄNTLIGEN!!!

JAG HAR ÄGGLOSSNING!!!!!!!!!!! :):):) Herre min skapare, så glad jag blev när jag såg den leende gubben i displayen! Igår ringde jag StorkKliniken och frågade hur jag skulle göra eftersom jag var i dag 17 och fortfarande inte hade fått ägglossning. Kvinnan jag då pratade med tyckte att jag skulle ringa min gynekolog och boka tid så fort som möjligt så han kunde göra ett ultraljud och titta på äggen. Jag fick ju reda på av min gynekolog (den mysige mannen) att man inte kan se i förväg när en kvinna har ägglossning exakt utan det blir mer att se om äggen börjar mogna. Men StorkKliniken tyckte i alla fall att jag skulle ringa och boka tid OCH fortsätta med testen 2 gånger om dagen. Hon menade på att jag kanske nu efter mina p-piller har oregelbunden mens och då har man inte lika stor koll på när ägglossningen är. Jag ska vara helt ärlig och berätta att jag inte alls tyckte att det var en bra idé med de jäkla testen! :S Dels så är det jobbigt att hålla sig i 4 timmar på eftermiddagen och dels är de inte speciellt billiga men just nu är jag ju naturligtvis galet glad att jag fortsatte med dem! :)

Det har ju då blivit så att jag har glömt bort att kolla testen vid två tillfällen och varje gång har jag hoppats att jag inte har ägglossning på testet efteråt för då hade jag fått vänta till nästa menscykel. Så jag kissade på stickan och sen stökade jag rundor lite - hämtade coca och glas och satte in dem framför TVn, satte på TVn, satte igång datorn och så jag gick in och kollade på testet. Jag blev jätteförvånad när jag fick se den glada gubben i displayen - jag var så inställd på att det, som vanligt, bara skulle vara en rund, tom ring! Jag ringde raka vägen till StorkKliniken och fick verkligen anstränga mig för att inte skrika att jag hade ägglossning! I och för sig så sa jag det nog ganska högljutt men jag hoppas att de ha överseende med det. ;) Jette, hette kvinnan som svarade, tog fram min journal och sa då; det är första gången, Anna?! Jag sa inte det men jag tänkte "Ja, både första och sista gången!" ;) Sen frågade hon när jag hade gjort testet och när jag hade gjort test innan dess. Och när jag hade mens sist...ja, lite sånt och sen fick jag tid till insemination IMORGON KL 10.30!!!!!!! Det känns helt overkligt!!!!

Sen ringde jag först till Hylteberga där Lisa svarade. Innan dess hade jag, naturligtvis, bölat en liten runda,,,;) Så jag sa till Lisa innan jag sa något annat att jag skulle försöka att inte gråta och så berättade jag för henne. Sen har jag även försökt få tag på Emma men jag vet inte om hon jobbar eftersom hon varken svarade på hemtelefonen eller mobilen. Jag och Åsa bestämde att vi skulle partaja ikväll men det blir inget med det! Nu blev det betydligt mer vin igår än vad som var tänkt så det känns som det kvittar. ;) Tur att det är Åsa jag har bestämt med eftersom hon är väldigt insatt i detta och sagt att hon ska följa med på inseminationen. Vi får väl se hur det blir med det eftersom hon lär festa ikväll ändå. ;) Jag och Lisa bestämde att vi skulle göra något ikväll. Typ middag, bio eller något sånt. Jag vill inte gå på fest ikväll och inte dricka - de andra skulle bara undra varför så då är det bättre att inte gå dit alls.

Men alltså, detta känns inte som om det händer mig! Jag känner mig just nu inte alls så upprymd som jag tycker att jag borde känna...det känns nästan som om jag hade varit mer nervös om det hade hänt någon annan som jag står nära...fast nu kände jag lite nervositet precis när jag skrev det! Om ett dygn är jag gravid! Då blir det bebis i oktorber, va?! Eller september kanske förresten... Ja, herregud...

Nu ska jag försöka fördriva tiden så gott jag kan fram till imorgon. Lite lätt rastlös känner jag mig allt...;)

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ja, då är du i Danmark nu. Märkligt och spännande. Tänk att i oktober har vi en ny bebis i familjen Nilsson. Mys. Lycka till idag :)

2011-01-09 @ 11:00:27
URL: http://soclisa.blogg.se/
Postat av: Stina

Anna, detta är SÅ spännande!!! Min mobil är urladdad, så skicka sms eller ring på Jens mobil när du är tillbaka från Köpenhamn!!! Jag håller verkligen alla tummar och tår för att det går som det ska!! KRAM!

2011-01-09 @ 14:27:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0