Bilen

Jag har förmånsbil i jobbet och jag vet inte hur det fungerar när man är mammaledig. Tänk om jag måste lämna ifrån mig Jesper (som han heter) - då har jag ju ingen bil alls! :( Det är ju inte riktigt så att jag har en massa pengar liggande så jag bara kan köpa mig en bil hur som helst. Det hade blivit en bil som jag måste få plats med en barnvagn i så den kan ju inte vara hur liten som helst, tyvärr. I och för sig hade jag sålt den direkt när jag skulle börja jobba igen men ändå...inatt låg jag faktiskt och funderade på om jag kanske skulle bli en sån där mamma som går överallt...jag menar alltså om jag ska skippa bilen och ta buss och tåg om jag ska någonstans...fast jag är så van vid bil så jag vet inte om jag hade fixat det. Med tanke på att jag verkligen avskyr promenader så vet jag inte varför jag helt plötsligt, bara för att jag har en barnvagn att skjuta framför mig, skulle bli en promenadmänniska... Usch, så jobbigt det blev...:( Ingen som har en bil över att låna mig i ca 1,5-2 år...:S

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Lisa

Frågan är om du får möjlighet att behålla bilen av företaget kan du göra det helt ekonomiskt. Nu har jag ingen aning vad du betalar i månaden men är det inte en ganska dyr bil att ha? Jag är ledsen men jag kan inte alls se dig som en buss/promenad människa. Det känns väldigt fel av någon anledning.

2011-01-16 @ 22:40:58
URL: http://soclisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0