Diet...typ...;)

Nu har jag precis pratat med Maria och då kom vi att prata om vilka ursäkter jag kan använda mig av. Jag har väldigt svårt för att ljuga - vita lögner funkar helt okej men inget större än så... - eftersom jag alltid tänker lite längre så att säga. Men tex om jag skulle ljuga för någon om var jag var kvällen innan och då sagt att jag var hos A (utan att ha kollat med A innan alltså) så hade jag varit jätteorolig för att den jag ljög för då hade sagt något i stil med att "men henne träffade jag på stan igår!" Ja, ni fattar hoppas jag. Att jag ska bli påkommen med att ljuga...mamma har alltid sagt att jag är dålig på att ljuga och för henne kan jag knappt dra en vit lögn! :S Men jag väljer faktiskt att se det som en fördel! ;)

I alla fall så har jag varit inne på att säga att jag är "under utredning" och att det kommer att ta några månader och att jag under den tiden inte får dricka alkohol. Det skulle då antingen vara levern eller tarmarna i form av magkatarr som skulle utredas. Men då sitter jag och tänker på om jag skulle träffa på någon som har varit med om samma sak och som då ställer frågor...i stil med "så här gjorde de på mig, hur gör de på dig?" Det kommer ju inte jag kunna svara på! Jag har aldrig varit i en utredning - överlag så är jag nämligen aldrig sjuk!! Så Maria tyckte att jag skulle köra med "nytt år - ny livsstil"! I alla fall "i några månader" - mest för att se hur mycket jag kan gå ner i vikt enbart på att sluta med alkoholen. Jag tror faktiskt att jag kommer att köra med det. Och säga att jag har tänkt på det länge men nu efter jul och nyår så bestämde jag mig för att det är NU som gäller! Egentligen har inte jag karaktär till något sånt men det vet förhoppningsvis inte de om som jag kommer att ljuga för...usch, jag gillar verkligen inte att ljuga!!! :( Mina närmsta som jag absolut inte vill ljuga för vet ju sanningen så det blir mest vit lögn för bekanta och det känns inte lika illa! ;)

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Lisa

Nej, det är inte kul att behöva ljuga... och absolut inte lätt! Men som du sa, så är det ju skönt att de närmsta iaf känner till det.

2011-01-16 @ 22:45:44
URL: http://soclisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0