Första nyktra festen

Úsch, som den rubriken lät...jag låter ju som en alkis!! ;) Men det var den första festen någonsin för mig som jag sa att jag drack men inte gjorde det! Åsa hade en flaska vin i sitt kylskåp som hon sa var dåligt för det hade stått för länge så hon hällde ur det vinet och sköljde ur flaskan. När jag sen kom så hade jag med mig Fläderblomsdryck som jag hällde över. Det var lite grumligare än det vinet som de andra drack men jag tror att det bara var vi som visste om det som tänkte på det...inbillar jag mig i alla fall. Vi skulle fira Marias födelsedag och det gjordes hemma hos Åsa men bubbel, middag och party. Det var supertrevligt och jag hade verkligen jätteroligt FAST jag var nykter! ;)

Jag och Maria

Men när de andra stack vid halv 3-tiden så körde jag faktiskt hem. Det är en sak att vara nykter bland vänner men en helt annan sak att vara ute på någon klubb med en massa okända, fulla människor! :(

Idag har det gått en vecka sen jag inseminerades - det känns som om det har gått en månad! :( Herregud, vad tiden har gått långsamt! En vecka till och SEN kan jag göra mitt graviditetstest! :)

Jag har spenderat halva dagen med mamma, pappa och Lisa - först blev det en tur till IKEA där vi åt tillsammans med 1000 andra hungriga svenskar! Det verkar vara ett söndagsnöje för svenskar - att åka till IKEA. Mamma vill ha en ny matta till en av deras soffgrupper men de hittade inget som passade...men det blev ju naturligtvis lite annat smått och gott. ;) Sen åkte vi hem till mig och fikade. Myyyyyys att umgås med familjen! <3

Puss & Kram


Kommentarer
Postat av: Lisa

Ja, jag körde då hem tidigare för att vila... blev inte så mycket av det kan jag säga. Sen iväg till Annelie för att planera nästa termin på scouterna. Efter TRE timmar hade vi planerat FYRA möten... OPS!

2011-01-16 @ 22:35:02
URL: http://soclisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0