Konferens

Så var det dags för konferens imorgon...jag vet redan nu att det blir vin till maten imorgonkväll och normalt så hade jag druckit lika mycket som de andra...om inte mer! ;) Det känns faktiskt lite dumt att skylla på att jag har bestämt mig för att dra ner på alkoholen och bara dricka en gång i veckan - som jag har planerat att säga - när vi inte träffas så ofta...:( Men sen har vi ju det där med att skylla på att man äter pencillin men det kan man visst inte skylla på eftersom man kan dricka ändå. Då hade det bara blivit så att alla hade sagt att "ett glas vin kan du ju ta"...det får helt enkelt bli att jag numera bara dricker en gång i veckan...

På lördag ska jag på fest hos mina kusiner som firar sina födelsedagar. Lovisa fyller 22 år och Emmi fyller 20 år. Men det har löst sig så att mamma, pappa och Lisa tar med sig farmor och farfar i bilen så kör jag själv. Då skyller jag bara på det helt enkelt - att jag kör alltså. Så det är lugnt.

På torsdag ska jag ut och äta med underbara och fantastiska Malin, Stina och Sandra. Men de vet om vad jag "pysslar med"! :) Stina och Sandra har även kommenterat lite inlägg. Jag blir så glad när ni kommenterar, by the way! :) Men i alla fall så behöver jag inte komma med ursäkter till dem om varför jag inte dricker vin till maten. Malin och Stina kommer hit innan på en liten drink...det är ju bara Malin som kan dricka en alkoholhaltig drink...ja, ja, det ger sig nog. ;)

Jag pratade precis med Jenny som är min äldsta vän. När jag säger äldsta så menar jag att hon är den vän jag har som jag har känt längst. Hon är inte den äldsta vän jag har mätt i ålder. ;) I alla fall så berättade hon att med sina två första barn hade känt när ägget hade fastnat. Jag känner ju att någonting är på gång, det är liksom en molande mensvärk. Jag antar att det är ägget som vandrar...och som nu fastnar! :)

Jag återkommer med information sen om hur det gick på konferensen - hur mina bortförklaringar togs emot! ;)

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: sandra

Anna!! Längtar till i morgon! Vill höra ALLA detaljer! :-) Tänk om vi redan i morgon får träffa Clara, när hon håller på att göra det bekvämt för sig i din mage... Spännnande! Oj, vad denna lilla tjej, eller kille såklart, ska få höra mycket skvaller... Kram tills vi ses!/Sandy Bar

2011-01-19 @ 11:15:04
Postat av: Lisa

Hoppas det gick bra på vinprovningen ;)

2011-01-21 @ 20:46:53
URL: http://soclisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0