Olycka på badhuset.

Idag körde jag och hämtade Filippa och Hannes på dagis för att åka och bada. När Filippa var liten så var hon och jag och badade i Oxie och jag kom ihåg det som barnvänligt så vi körde dit. Det är barnvänligt - inte som Vanningen men där är så jäkla KALLT så dit vill jag helst inte åka - så jag kom ihåg rätt. Efter en timmes badande så frågade jag barnen om vi skulle fika lite och det ville de. Så vi satte oss och jag "dukade fram" juice, bananer och mackor. Filippa åt jättebra men Hannes drack mest, han åt pålägget som var en skiva kalkon och så tog han EN TUGGA av mackan...:S Sen ville inte han ha mer. Eftersom Hannes var "klar" så ville han i och bada igen så jag började plocka undan medan Filippa satt och åt det sista av sin macka. (Hon åt 2 1/2 macka!!!) Jag såg faktiskt inte riktigt vad som hände men helt plötsligt trillade Hannes baklänges (det är ju lätt hänt på badhus eftersom det blir så glatt) och slog i bakhuvudet! Som tur är så grät han med en gång! Men jag plockade upp honom och blåste - det MÅSTE man göra när Hannes har slagit sig! - och tröstade. Jag satte mig ner i en av stolarna med honom och vyssade honom. Rätt som det är så kräkte han! Det bara kom från ingenstans och det stod som en kaskad rakt ut från munnen på honom!! Det är ju inte så kul att visa upp sig i bikini i januari men just då var jag glad att jag hade bikini på mig för både han och jag var totalt nerspydda. :( Filippa satt med stora ögon på stolen brevid och var helt plötsligt klar med sin macka. ;) Jag satte ner Hannes på golvet och gick för att säga till någon att det låg en väldigt massa kräk på golvet... När jag kom tillbaka så hade Filippa gått under bordet och kommit fram på andra sidan och kom gående mot oss. Jag såg inte detta heller (jag är alltså inte ouppmärksam när jag är med dem men jag höll på att trösta Hannes!) men Filippa trillade också!!! Hon slog i och för sig "bara" rumpan men det gjorde nog väldigt ont ändå. Vilken cirkus! ;) Men bägge barnen var i alla fall med på att vi skulle gå och duscha och sen köra hem.

På väg hem sen så satt jag och funderade på det här med kräkningen...det kändes inte alls bra. Både mamma och Emma jobbade så jag ringde till David som tyckte att jag skulle köra med honom till Vårdcentralen och att han absolut inte fick somna! Så jag sa till Filippa att ta hans napp - då blev jag "dumma Anna!" med en gång!  :( Neeeeej, jag vill inte vara dumma Anna!!! Sen satt jag hela vägen från Oxie till Ystad och gjorde allt jag bara kunde för att hålla honom vaken - det var inte lätt eftersom han bara hade fått sova en halvtimme i bilen innan på väg till Oxie och således var jättetrött! Stackare!! Jag fick tag på Emma och berättade för henne så hon sa att hon skulle möta upp oss på Akuten i Ystad. När vi kom dit så var både Emma och Henke där. Henke tog Filippa med sig och jag, Emma och Hannes gick in. När vi väl kom in så hade Hannes glömt bort att jag var dumma Anna och ville bara vara hos mig! Vilken lycka!!!!! :)

Det var ingen fara med honom!!! :) Det var helt okej att han sov eftersom han, uppenbarligen, var så trött men Emma skulle hålla koll på honom så att han inte blev slöare liksom. Hon skulle även väcka honom lite då och då för att se så att han inte var mer svårväckt än vanligt.

Vilken eftermiddag! Det är sånt som händer när man är runt barn - men så härligt ändå!!! Ja, alltså - inte att vi var tvungna att köra till Akuten men att vara runt dessa underbara barn! <3

På tal om barn! ;) Denna helgen vill jag att alla håller tummarna för nu ska ägget vandra neråt och hitta fäste!!! :) Jag skulle ju väldigt gärna nu känna en massa men riktigt så går det ju inte till...;) Men det gör att inte känns verkligt heller...:(

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vilken jäkla otur. Typiskt också att Filippa även går och trillar när Hannes redan är ledsen. Du får se det som et stort test inför vad som ska komma...

2011-01-16 @ 22:38:33
URL: http://soclisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0