Så gick det på konferensen.

Jag är tillbaka från konferensen nu - fullproppad med information, mat och andra godsaker. Jag är väldigt trött...kl är 19.00 men jag vet inte hur länge till jag orkar vara uppe...

I alla fall så körde jag stenhårt med att jag hade festat alldeles för mycket sen i somras (vilket i och för sig stämmer!!) och nu dragit ner på alkoholen till en gång i veckan. Eftersom jag ska på fest på lördag så får det bli då jag dricker denna veckan...det var lite höjda ögonbryn MEN de är några stycken på kontoret som har dragit igång en vikttävling så det var fler än jag som skulle dra ner på onyttiga saker. Det är nog lite tursamt att jag håller "vit månad" nu i januari och inte till sommaren - då hade folk nog reagerat helt annorlunda. Nu är det så många som vill hålla igen efter julen och innan sommaren. Tyvärr så blev det en vinprovning...då fick jag låtsasdricka. Jag menar; även om man håller igen så kan man ju SMAKA på vin vid tex en vinprovning så där försökte jag inte ens med att jag minsann inte skulle dricka alkhol. Det hade bara känts konstigt. Så jag luktade, kommenterade lukten, snurrade på glaset, luktade igen, kommenterade hur annorlunda det luktade efter snurren, kollade på färgen, satte glaset till munnen och låtsasdrack och inväntade kommentarerna från mina kollegor och höll med dem...;) Nu satt jag på hörn där jag bara hade manliga kollegor runt mig och jag tror inte att de är lika benägna att ha koll på om någon dricker eller inte. Jag hade kanske kunnat smaka men jag vill inte det förrän jag är helt säker på att ägget sitter fast ordentligt!! Men det var lite synd för han som höll i vinprovningen var jätteduktig och mina kollegor berömde verkligen vinerna och tyckte att de var jättegoda...

Till middagen bad jag om alkoholfritt - då blev mina kollegor lite imponerade att jag verkligen höll fast. Så jag sa att med mig är det lite "allt eller inget" som gäller...;) Jag fick då alkoholfria viner - ett vitt till förrätten och ett rött till huvudrätten men de var inte speciellt goda. ;( Det vita funkade väl men det röda smakade som koncentrerad svart vinbärssaft...nästan...och det var inte alls gott! :( Ja, ja, det är ju för en god sak! :)

Nu tänker jag fixa lite mat och sen lär det inte hända mycket mer...

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Lisa

Det var ju bra att det fungerade med "hålla igen" tricket. Sen kan man ju fråga sig varför det alltid måste vara så jäkla mycket alkohol på konferenser. Jag menar vinprovning..., what's up with that?! Men ja, nu har jag ju precis läst om missbruk så jag är väl lite extra känslig...

2011-01-21 @ 20:50:26
URL: http://soclisa.blogg.se/
Postat av: Anna

Hahahaha! Ja, du har nog läst lite mycket nu...det är faktiskt inget överdrivet drickande på våra konferenser...och vinprovning tycker jag, i normala fall, är hur trevligt som helst...:)

2011-01-22 @ 13:17:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0