Träning

Efter jobbet idag så stack jag först hem och slängde i två maskiner tvätt och sen blev det en sväng till Friskis. Där spenderade jag 45 min på ett löpband - det var eeeeevigheter sen sist och det var galet jobbigt! Egentligen tänkte jag springa i en timme men eftersom jag har tvättid så hade jag inte riktigt ro i kroppen till att vara där en hel timme. Jag sprang alltså inte hela tiden men jag sprang den mesta tiden... Jag tänker liksom att jag måste se till att träna ordentligt nu innan det är dags för nästa insemination eftersom jag då - under dag 6-9 - ska ta det lite lugnt...det innebär att jag nu sist inte tränade alls!! Jag är medveten om att det absolut inte är någon fara men det är själva känslan att ägget måste få ha det lugnt och ostressat för att kunna fastna ordentligt...herregud, det låter ju helt sjukt! ;) Men så är det och så känner jag! Det finns ju ingen anledning att ljuga om det precis...

Idag fick jag frågan av en tjej på kontoret (jag var där en runda idag nämligen) hur mycket jag längtar efter barn...det känns ju bara dumt att stå och ljuga om det eftersom jag snart kommer att vara gravid genom insemination (!!) så jag sa att jag längtade efter och gärna ville ha barn. Men att det kommer väl...;) Åh, för fasiken - se nu till att nästa insemination lyckas så jag kan berätta det för hela världen!! :) (Hon frågade allså inte bara det så där hur som helst utan vi stod och pratade om lite allt möjligt!!)

Nu tänkte jag gå ner igen till tvättstugan och mangla lakan (jag vet att jag är väldigt ensam om att mangla lakan i min ålder men känslan att lägga sig i nytvättade och manglade lakan går icke av för hackor!!), hoppa i badet och sen köra och handla. Imorgon ska jag på middag hos en tjejkompis, på onsdag tänkte jag träna med Josefine, på torsdag är det dags för Pastaklubben och sen är det fredag så det passar bäst att handla idag.

Puss & Kram


Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag tycker också du ska ta det lugnt med träningen. Man måste lyssna på sin egen kropp och vi är alla olika. Vad som passar mig är kanske inte rätt för dig. Sen är det klart att det är bra att det finns råd och tips men i slutändan så handlar det ju om vad man själv tycker känns bra.

2011-02-03 @ 15:51:32
URL: http://soclisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0