Ursäkter.

Jag var precis inne på Familjeliv.se och kollade om det var någon som hade skrivit om ursäkter till varför man inte kan dricka när man är på fest och hittade faktiskt en hel del. Ganska många skrev om att hälla över alkoholfritt vin i annan flaska och det har jag redan tänkt på. Risken är ju att någon annan vill smaka och i normala fall har jag inga som helst problem med att bjuda på mitt vin men nu blir det ju lite konstigt. Då kom Åsa på att jag kunde köra med mitt Dr Faust som är ett sånt här fjortisvin som INGEN vuxen människa dricker...förutom jag då! ;) Då kommer ingen att vilja smaka...:D Sen är det några som tyckte att man kunde skylla på penicillin för olika saker men då hade någon skrivit ett inlägg om att det inte är en ursäkt för att inte dricka för alkoholen har ingen negativ inverkan på penicillin hon hade även länkat till smittskyddsinstitutet...tror jag att det var, så då blev det inget med det. En tjej hade skrivit att man kunde skylla på ryggskott och säga att man åt tradolon - tror jag att det hette. Någon menade att man kunde skylla på förhöjda levervärden och under utredningen som tar några månader fick man inte dricka. Fler förslag? Jag ska ju på konferens v 3 och mina kollegor vet om jag inte spottar i glaset...så att säga...:S

Eftersom jag nu i 2 v kommer att leva någorlunda nyttigt - med det menar jag att det inte kommer att inmundigas en massa alkohol - så kommer att bli intressant att se om och hur mycket jag kommer att gå ner i vikt. Träningen kommer jag faktiskt att skippa eftersom jag inte är en supervan tränare sen innan. Promenader ev...men det tycker jag är så galet tråkigt så jag vet inte om det kommer att hända...men cykling förresten! De har ju cyklar på Friskis där jag har träningskort! :) Minsann, det här kan ju bli riktigt bra! ;) Men just denna söndagen avslutar jag med coca, godis och Skruvar från OLW! Mums!!

Puss & Kram


Kommentarer
Postat av: Lisa

Om det är Tramadol du menar så tycker jag att du lätt kan ha det som ursäkt. Har jobbat med en som har problem med sin rygg som brukade sätta klockan tidigt på morgonen, ta en halv och sen sova av sig det värsta ruset för att sen några timmar senare gå upp och köra till jobbet. Så om folk vet vad det är så kommer de nog inte att ifrågasätta det iaf ;) Annars var ju det där med alkoholfritt vin en bra idé. Lite svårt på konferensen bara! Då får du nog köra "Tramadolen". Nyårslöfte - jag ska inte dricka sprit på en månad... fast kan bli lite fel. Då kommer kanske folk tro att du har problem med spriten... och har dessutom insett det och försöker bota dig själv... nja, kanske inte...

2011-01-09 @ 21:43:09
URL: http://soclisa.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jag röstar på Dr Faust! Finns inte en själ som kommer vilja provsmaka, räcker att se på flaskan för att föreställa sig smaken! ;)

2011-01-10 @ 16:18:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0