En dag i Köpenhamn :)

Nu är jag hemma igen efter en härlig dag i Köpenhamn; solen har strålat ner från en klarblå himmel och det är lika fint i Malmö märkte jag när jag kom hem. Jag tog tåget som var framme lite över 11. Vemvet skulle anlända 11.23 så jag kollade var hennes tåg skulle komma och sen smsade jag henne var jag stod och vad jag hade på mig. ;) Jag har ju bilder på mig på min blogg men det har inte Vemvet så jag fick lita på att hon skulle känna igen mig. :) Jag fick svar tillbaka där hon skrev vad hon hade på sig - det låter som världens date!  Hahaha! När hon väl anlände så började vi dra oss mot StorkKliniken. Vi passade på att luncha på ett pastaställe på vägen - som tur var så var vi hungriga bägge två. Sen var det tid för mig att bli inseminerad. Vemvet följde med upp och som vanligt var det lite försenade så jag kom in en kvart för sent. Då begav sig Vemvet ut igen för att ta ut pengar.

När jag låg där på britsen så sa kvinnan som skulle inseminera mig (att jag aldrig kommer ihåg deras namn alltså!!) till mig att jag hade mycket sekret. Jo, tack, sa jag med en lite äcklad min, jag vet. Men då skrattade hon bara och sa att det är en bra sak i min situation! Sen frågade hon om jag hade opererat min livmoderstapp. Nej, sa jag då. Sen sa hon inte mer!! Så jag var ju naturligtvis tvungen att fråga om det såg konstigt ut. Nej, nej, försäkrade hon mig, den är väldigt röd men då är det på grund av hormonerna och det är bra. Så det var ju bra det! Spermadonatorn denna gången har blåa ögon, ljusbrunt hår, är 183 cm lång, väger 76 kg och jobbar som ljudtekniker (inom film)! Det låter väl bra!? :) Lång och smal i alla fall...

Jag låg kvar en halvtimme och sen gick jag ut och betalade. Vemvet var där då. Hon hade fått tid till kl 14 och det var en halvtimme kvar så vi gick ut en liten runda. Rättare sagt så gick vi till en park i närheten där hon dumpade mig och sen gick tillbaka själv till StorkKliniken. Först satte jag mig på gräset och tittade på folk men efter en stund fick jag grässmak i häcken ;) så jag gick en liten promenad. Jag hamnade lite längre bort på en parkbänk. Där satt jag sen och bara tittade. Det är nyttigt för mig att bara sitta rakt upp och ned! Jag har antingen datorn, TVn eller stereon igång hemma och sitter jag ute så kollar jag nätet på min iPhone. Efter en stund så jag gick jag ytterligare en runda. Det var en gigantisk park! Och där var jättemycket folk! Jag hittade H C Andersen där! ;)

H C Andersen

Sen började jag gå tillbaka där Vemvet hade lämnat mig eftersom jag insåg att det var dags för henne att komma tillbaka. Jag hann faktiskt bara sätta mig ner så såg jag henne komma gående. Vi lämnade parken och började dra oss mot tågstationen. På vägen mötte vi en karneval med musik, sång, dans och allt vad det innebär med en karneval. Vi hittade en uteservering där vi satte oss.

Vemvet

Vi beställde in vars en STOR coca cola!! Hade vi vetat hur stor en stor coca cola var så hade vi nöjt oss med vars en mellan coca cola;

STOR coca cola!!

Sen tog jag tåget hem kvart över 4 och Vemvet tog tåget en kvart senare. Det har varit en supermysig och trevlig dag. Framför allt är jag glad över att jag äntligen har träffat Vemvet. Jag har världens bästa vänner men det är annorlunda att prata med någon som är i samma situation som jag är... Nu väntar världens längsta två veckor! Jag kommer att göra graviditetstesten på midsommardag! Spännande!!

Stort tack för alla lyckönskningar! Både här, via sms och via telefonsamtal! Ni är bäst!!! <3

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: vemvet

=) Tack för en väldigt trevlig dag! Mycket roligare att ha någon att prata med än att bara gå runt själv.



Nu ska bara eeevighetsveckorna passera!



Kram!

2011-06-11 @ 18:17:15
Postat av: På väg med Storken

Låter som en härlig dag i Köpenhamn och kul med sällskap (som går igenom samma sak). Håller tummarna för ett plus på midsommarafton:)

2011-06-11 @ 18:56:14
URL: http://pavagmedstorken.blogspot.com
Postat av: Dina

Ja, lycka till.



Jag hoppas att det går bra.

2011-06-12 @ 10:42:41
URL: http://dinasthlm.blogspot.com/
Postat av: Funderaren

Hej



Oj va spännande det är att följa dig på din resa. Jag går själv i tankarna på att bli singelmamma, men har inte alls kommit lika långt som dig. Tänkte börja min resa till hösten eller början på vintern



Håller tummarna för att det lyckas denna gång

2011-06-12 @ 13:58:14
Postat av: Louise

Jag hejar på och hoppas hoppas. Så härligt att få komma in och läsa din blogg igen. Vi har sovit nada de senaste nätterna så därför har jag gått i dimma men imorgon är en annan dag och jag hoppas du har tid för oss lite nästa vecka. Puss o kärlek

2011-06-12 @ 18:26:06
Postat av: Lisa

Det låter som att ni hade en jättebra dag. Det är klart att det kommer resultera i bebisar :)

2011-06-13 @ 16:07:54
URL: http://soclisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0