Hjälp!

Min hjärna går på högvarv inför morgondagens ägglossningstester!! ;) Jag går upp halv 7 och då gör jag ju naturligtvis ett test, 4 h senare är klockan halv 11 och då gör jag ett till, yterligare 4 h senare är klockan halv 3 och då hinner jag även göra ett innan vår AW och sen gör jag ett till när jag kommer hem på kvällen. Det låter väl hur bra som helst?! Tja, det här lilla "schemat" fungerar ju bara om jag inte går på toaletten någonstans däremellan och redan där är jag lite "lätt" orolig... När klockan är halv 11 är jag ute på Österlen och var ska jag göra testet då? Stickan måste nämligen ligga plant i ca 3 minuter - det är ändå ganska länge om jag ska sitta på en offentlig toalett och vänta...Emma bor ju i och för sig i Ystad och jag ska även dit så jag funderar på att fråga henne om jag kan låna en nyckel av henne och köra hem och låna deras toalett...men tänk om jag inte är i närheten ändå...aaargh, jag blir knäpp i huvudet!!!! Nu känner jag själv hur jag gör en stor sak av detta...det är ju helt onödigt!! Jag får ringa runt lite idag bland mina vänner och höra om de har några bra idéer. :) Jag ser verkligen fram emot den dagen någon ringer mig och frågar om sådana här saker - då kan jag berätta hur JAG gjorde!! ;) Jag känner ingen, som jag vet, som jag kan ringa och fråga eftersom jag inte känner någon, som jag vet, som håller på med eller har gjort det som jag gör...oooh, avancerad mening...;)

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Dina

Är du med i Femmis? Det är jättemånga i Skåne som gör det här och de har träffar ganska regelbundet.

Där kan du träffa som har gjort eller gör samma sak.



Jag hoppas att det går bra för dig med testerna.

2011-06-09 @ 09:32:14
URL: http://dinasthlm.blogspot.com/
Postat av: Anna

Ja, det är jag men jag har, än så länge, inte känt något behov av att ta kontakt med dem. Så än så länge är jag betalande medlem men inte ett dugg aktiv. Men det kommer kanske sen när jag verkligen är gravid...på riktigt...;) Men tack för tipset! :)

2011-06-09 @ 13:07:31
Postat av: vemvet

haha, lilla gumman. Du måste ta några djupa andetag nu och slappna av! Du behöver inte testa fyra gånger per dag! Ta på morgonen och kvällen och har du möjlighet och är i närheten av en offentlig toalett eller liknande så ta ett till mitt på dagen. Det är ju inte ens säkert att du kan få en tid på kliniken med så kort varsel. Tre minuter går fort och du får väl passa på att piffa dig lite därinne när du ändå är där =)



Det kommer att gå bra! Slappna av om du kan, det är det bästa du kan göra för kroppen.



Jag håller tummarna för dig även om jag hoppas att det dröjer till lördag för både dig och mig! Det skulle vara kul!

2011-06-09 @ 13:45:14
Postat av: Anna

Fast jag tänkte mest att det skulle vara lättare för dem att räkna ut när det är som mest optimalt att inseminera mig...

2011-06-09 @ 17:14:14
Postat av: vemvet

=) Jag förstår det, men det är ju fortfarande osäkert när ägget lossnar. Det är väl 24-48 timmar efter omslaget?



Men testa på du =)Det är ju trots allt ganska kul!



Dessutom har du ju en fördel där, jag tar den tid jag får liksom eftersom det tar sådan tid att ta sig ner =)

2011-06-09 @ 20:09:11
Postat av: Lisa

Ja, tänk på att stress försämrar möjligheterna att bli gravid så försök att slappna av. Fast jag förstår att det är jättesvårt.

2011-06-13 @ 15:59:08
URL: http://soclisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0