Hoppa över?

Såja, jag har precis kommit hem från middag med Alli. När vi hade ätit så kom Åsa och hennes granne, Niklas, ner så vi joinade dem. Vi pratade om allt möjligt men det kom bland annat upp semesterplaner. Jag har inte gjort några som helst planer eftersom jag inte har vetat om jag skulle vara gravid eller om jag måste iväg för att bli inseminerad... I alla fall så tyckte Alli att jag ska komma upp till honom i Stockholm och hälsa på honom. Det tyckte även Åsa och i så fall så hängde hon gärna på... Jag ser ju fest framför mig i Stockholm och det går inte så bra när man är inseminerad! Jag har nämligen nolltolerans när det gäller mig själv - dels veckan innan jag ska insemineras och dels de två veckorna jag väntar på att göra graviditetstestet. Sen diskuterade vi Öland. Öland gäller v 28 - min första semestervecka och antagligen då jag ska bli inseminerad nästa gång. Så nu sitter jag och funderar på om jag ska hoppa över insemination i juli...inte för att jag ska kunna supa skallen i bitar utan för att det är min semester och det är trevligt att kunna ta ett glas vin eller två. Jag vill ju naturligtvis bara bli gravid så det känns dumt att hoppa över en månad för att jag ska kunna dricka vin...men samtidigt så vill jag hoppa över så att jag ska kunna dricka vin...låter det helt galet?! Egoistiskt på något sätt...tycker jag... Jag kan alltså ha kul utan alkohol!!! Jag känner mig som en dum white trash-tjej med absolut ingenting bakom pannbenet just nu!! Jag är inte det!!! Jag lovar!!! Jag vill bara kunna njuta av min sista semester som barnlös singeltjej... Åh, vad det känns dumt nu när jag skriver ner det men det kändes bra på vägen hem när jag funderade på det. Jag ringde även Lisa och pratade med henne om det och då lät det också som en bra idé. Jag kan ändå åka till gynekologen på måndag och göra vattenundersökningen av mina äggledare eftersom effekten av det håller i sig ett par månader.

Hm, jag kan ju fundera på några dagar till...

Puss & Kram


Kommentarer
Postat av: vemvet

Nej! Inte är du någon "dum white trash-tjej" bara för att du vill kunna slappna av och bara njuta lite. Det behövs VERKLIGEN emellanåt. Både psyke och kropp mår bra av lite paus emellanåt. Och det är tärande att följa alla 100 000 regler och gå och fundera! Vill du ta en månads paus så gör det med gott samvete! Och slå gärna en signal när du är i Stockholm! Skulle vara grymt att ta en fika om du har tid =)



Kraaaaam!

2011-06-28 @ 08:24:10
Postat av: Lisa

Ja, som jag sa så tycker jag att det kan vara bra för dig mentalt att ta en break.

2011-07-05 @ 11:26:16
URL: http://soclisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0