In i väggen :(

Jag vaknade imorse och kände mig...inte så himla gravid eftersom jag inte kände av mina menssmärtor men jag mådde ändå bra! Men sen läste jag en blogg och sen var det kört. Hon var så ledsen och så långt nere och jag vet PRECIS hur hon känner sig eftersom jag också har varit där. Nu vill jag absolut inte lägga skuld på någon annan men min positiva energi från igår var som bortblåst! :( Jag gick rakt in i väggen! Eller jag gick inte; jag sprang! :( Mensvärk och finnar!? Jaha, och?! Det har jag ju nästan varenda gång jag ska ha mens!! Sen kom den där känslan i underlivet som jag får när jag ska ha mens; det är jättesvårt att förklara men det sticker, kliar, bränner och så känns det som om underlivet...i brist på andra ord; "öppnar" sig. Öppnar sig för att kunna släppa ut mensen. Jag kan inte förklara det på annat sätt! Men helt plötsligt var jag inte alls gravid. :( Först pratade jag med Åsa och efter det samtalet så mådde jag lite bättre. Sen pratade jag med Josefine och efter samtalet mådde jag mycket bättre. Det är inte så lätt att vara den andra människan i ett sånt här samtal; ingen känner ju min kropp så väl som jag själv gör. Men Josefine kunde förklara för mig varför jag hade blivit så nere och fick mig att tänka i andra banor. Även om jag sedan dess har tänkt positiva tankar så är jag inte tillbaka där jag var igår. Jag tycker att alla kvinnor borde ha EXAKT SAMMA graviditetssymptom!!!!! Inte sånt här jäkla skit som att "alla känner olika"!! :( Jenny C har ju haft tre graviditeter och har känt olika på alla tre!! Hur är det möjligt!!????!! Nu är jag nog inte ledsen längre - nu börjar jag bli arg och frustrerad! Idag har jag enorma menssmärtor. Det är ingen varken molande eller spänd mensvärk idag. Fast jag njuter lite i smyg av att ha ont just nu eftersom det då känns något i alla fall! :S Ingen kan säga något heller just nu för att få mig att må riktigt, riktigt bra...jo, någon kan med 100% säkerhet berätta för mig att jag ÄR gravid! Och det kan ju INGEN säga! AAAAAAARRRRGGHH!!! Jävla skit...

Jag är ledsen för att detta inlägget blev så negativt! :( Jag behövde skriva av mig...jag vet inte om det känns bättre heller...;) Men nu ska jag bege mig ut igen och jobba. Det strular naturligtvis på jobbet också så jag var tvungen att sticka hem och jobba lite hemifrån.

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ja, ibland kommer man in i sådana tankebaner men det är bara att söka vägen tillbaka! Ingen människa kan vara positiv och glad alltid. Ibland behöver man få kräka av sig också. Vilken tur att de negativa tankarna bara försvinner sen och när man tänker tillbaka på dom så känns det som att man var en annan person eller nått då!

2011-06-23 @ 18:03:40
URL: http://soclisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0