Midsommar

Jag har haft en nykter och trevlig midsommarhelg! Det var lite jobbigt att mörka nykterheten dock - men det är jag ganska övertygad om att ingen som inte visste om det märkte! Men jag går alltid och oroar mig för att folk ska vilja smaka mitt vin! Jag vet inte varför för det brukar ingen vilja annars...;) Jag kände lite oro redan på midsommaraftonskväll. Eftersom jag inte kunde förklara varför för de andra så gick jag iväg en liten runda. Jag tyckte att det var onödigt att sitta kvar vid de andra och vara nere...utan att kunna berätta varför. Men i alla fall så kom en av killarna efter mig efter en stund (jag går aldrig iväg så där!!) och frågade vad som hade hänt. Då började jag gråta!! Åh, så störigt!! Helt vanliga PMS! :S Så där stod jag och grät och fick samtidigt säga att jag inte kunde säga varför - är det konstigt att killar tycker att vi tjejer kommer från en annan planet!?!? Men det var ganska skönt att få det ur sig... Jag sov i ungefär 4 timmar den natten. Kvart över 7 gick jag upp och kissade på stickan och fick upp ett streck! Jag satt och väntade på det andra strecket men det kom inte. Jag satt på toalettstolen och kände absolut ingenting!!! :( Så jag gick och la mig igen...jag kunde naturligtvis inte somna om så jag gick ut och satte mig i partytältet. Då kom tårarna! Väääääldigt mycket tårar faktiskt. Hur svårt ska det vara egentligen att bli gravid?! Jag förstår inte!! Jag är naturligtvis jätteglad över att jag är helt frisk men just då hade jag föredragit att veta att där var något fel på mig och att det är därför jag inte blir gravid! Men mina prover har ju visat att jag är helt frisk! Som tur är!!! :)

I alla fall så gick jag in och gjorde mig i ordning och sen smsade jag till Emma och frågade om jag kunde komma hem till dem. Det var inga problem så jag lånade en cykel och cyklade bort till dem. De hade övernattningsgäster så när jag kom dit så var det fullt ös! Det var ganska skönt för då var där inte tid att sitta och tänka. Efter en stund så vaknade Hannes och sen vaknade även Filippa så då fick jag mysa med dem. Nybakade scones och amerikanska pannkakor fick jag till frukost - uuuuunderbart! :) Där var jag i ungefär 2 timmar och sen skulle de köra till Öland på semester.

När jag kom tillbaka till stugan så var jag fortfarande ensam om att vara uppe så jag började plocka undan lite. Efter ett tag så vaknade stugan till liv. Efter (ytterligare lite) frukost så satt jag och Maria i sovrummet och pratade. Jag har full förståelse för att man inte vet vad man ska säga till mig i denna situationen för det vet knappt jag själv! Jag blev jätteledsen när vi satt där och Maria bara satt och höll om mig när jag grät och det var mer än tillräckligt! Det finns liksom inte så mycket att säga... Eller...jag vill ju egentligen att någon ska säga till mig, med 100% säkerhet, att NÄSTA GÅNG går det!! ;) 

På vägen hem stack jag inom mamma och pappa. Mamma och Lisa kom direkt och frågade hur det var med mig. Jag kunde varken krama dem eller stanna kvar speciellt länge eftersom jag då hade börjat gråta och jag var inte säker på om jag hade kunnat sluta. :( Jag åker ofta hem till mamma och pappa och hämtar kraft. När jag mår dåligt så är det alltid skönt att kunna åka hem för där mår jag alltid bra. Men det här är första gången jag någonsin har känt att jag ville hem till min lägenhet och min säng. 

Lite senare på kvällen så kom en tjejkompis över - vi åt pizza och snackade en massa fram till halv 2 på natten. Hon vet inte om detta så det var skönt att inte tänka på det på hela kvällen. 

Jag är fortfarande ledsen men inte alls som igår, som tur är. Ännu en gång så är jag så enormt glad över att jag i grund och botten är en väldigt positiv männsika! Jag kan också bli jättedeppig och det finns tillfällen när jag inte kan se något slut på tunneln men oftast kan jag, även i de mest deppiga situationer, se ljuset och tänka att allt händer på grund av en orsak. Det finns alltid en anledning till att saker och ting inte går som jag vill. Jag kan inte alltid förstå det just då men jag försöker att tänka så. Jag kommer att ringa min gynekolog imorgon och få en telefontid och sen höra med honom vad han tycker att nästa steg är. Jag kommer att fortsätta med inseminationerna - nästa gång går det! :) Jag ska bara hitta en kompatibel dansk! ;)

Puss & Kram


Kommentarer
Postat av: vemvet

Vilken tur att du har sa himla mycket br manniskor omkring dig. Det badar gott infor nar du blir mamma. Kraaaam

2011-06-26 @ 12:44:44
Postat av: Lisa

Usch ja, igår fick jag reda på att vi fortfarande inte är godkända på vårt sista arbete i skolan. Då ville jag bara hem till Hylteberga och få lägga mig i sängen och glömma allt. Men jag försöker också tänka att det finns ett ljus i slutet på tunneln, även om det är jäkligt svårt att de för tillfället!

2011-07-05 @ 11:19:18
URL: http://soclisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0