Min lilla follikel

Idag halv 11 var jag hos min gynekolog. Det gick väldigt snabbt! Jag kom dit och anmälde mig i receptionen och fick betala 300 kr. Sen när jag skulle gå och sätta mig i "lilla väntrummet" så kom han gående mot mig så jag hann aldrig sätta mig. Idag har jag klänning på mig så jag tog av mig skor och trosor och sen la jag mig i den underbara gynekologstolen! ;) Han visade och pekade på skärmen; denna gången så kommer ägget från höger sida och just nu är min äggblåsa 16 mm. Sen sa han hur mycket man räknar att den växer per dygn men det kommer inte jag ihåg...men han sa i alla fall att jag kommer att ha ägglossning om 3-4 dagar. När jag frågade om jag ändå skulle göra ägglossningstesten så tittade han lite uppgivet på mig, suckade och sa; tja, vill StorkKliniken att du ska göra det så får du ju göra det...;) När jag sa till honom att man egentligen borde ha gjort det så här istället från början så sa han bara; ja. När jag gick ut därifrån så stod han och höll bägge tummarn medan han sa; nu håller jag tummarna för dig! Men hur gullig är han på en skala?! :) Jag vet att jag upprepar mig lite då och då på denna bloggen men jag är så himla glad att jag har just honom som min gynekolog!!!!! :) Så nu har jag mailat denna informationen till StorkKliniken (tja, kanske inte riktigt allt!) så får vi se vad de säger om det hela.

Fast det åskade, blixtrade och regnade igårkväll så är det fortfarande en tryckande värme - jag har knappt sovit något inatt känns det som. Jag måste sova med täcke på men det var för varmt för det inatt. Så då har jag tagit av mig täcket...men då kan jag ju inte sova så då har jag tagit på mig täcket igen...men jag har ju inte kunnat sova med täcket på eftersom det blev för varmt så då har jag tagit av mig täcket igen...jag tror ni förstår! :S Jag kan inte heller sova med bara påslakan för då blir det för tunt liksom, jag tror att det är lite tyngden i täcket så att säga som jag är ute efter.

Träningsvärken är över för denna gången men den tänker jag fylla på ikväll igen! ;) Jag måste även hinna med att städa eftersom Jenny M kommer på middag imorgon...hon är ju vegetarian och jag vet inte riktigt vad jag ska bjuda på än...men det löser sig alltid! :)

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Dina

Vad bra att du kan gå till din gynekolog och mäta din follikel. Jag hoppas att du lyckas bli gravid nu.



Täckproblemet känner jag igen mig i. Det är så för mig med.

2011-06-07 @ 19:57:35
URL: http://dinasthlm.blogspot.com/
Postat av: vemvet

Heja, heja follikeln! Jag vill också ha från höger... Håll tummarna för mig imorgon!

2011-06-07 @ 20:43:25
Postat av: vemvet

Hihi spännande. vi ligger väääldigt jämnt den här gången! Tänk om vi får åka samma dag! Då kan vi hänga i Köpenhamn =)Min follikel låg på 18,4 idag...



Vi får hålla kolla på varandras bloggar och höras om vi åker samtidigt! Jag inboxar dig mitt telefonnummer på FL =)

2011-06-08 @ 10:09:02
Postat av: Lisa

Naw, vad roligt med en så trevlig gynekolog. I tonåren hade jag en som alla ungdomar runt Ystad är rädda för. Har man ett sånt humör som hon hade så kanske man inte ska jobba på en ungdomsmottagning :(

2011-06-13 @ 15:53:52
URL: http://soclisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0