Nationaldagen!

Årets nationaldag har jag inte firat alls - tyvärr! :( Det är för dåligt! Det har varit jättefint väder och någonstans firas det ju alltid så det borde inte ha varit speciellt svårt att fira den. Jag är jätteglad för att vara svensk och för att jag bor i detta landet! Det blev uppenbart för mig när jag spenderade ett år i Frankrike efter gymnasiet som au pair. Fast jag har i och för sig varit ute och ätit idag med familjen...men det var för att fira att Lisa nu är utbildad socionom. :) Ja, ja, det får vara så för denna gången. Det är för sent att göra något åt det nu i vilket fall som helst.

Lisa och jag har annars spenderat några timmar med att titta på en engelsk serie vid namn "The only way is Essex" - det är en sk realityshow. Det handlar om några tjejer och killar som är i 20-årsåldern som har det relativt bra ställt och deras festande, relationer och draaaaama! Det är helt sjukt! Det är alltså inte bra så det kan vinna en Emmy men det är bra på ett roligt sätt...jag kan inte riktigt förklara men det går imorgon kl 19.00 på TV11. Se det!!! Inte nog med det - det kommer att gå varje dag nästa vecka! Jag och Lisa har redan börjat säga "Shut up!" åt allt och inget på deras släpiga sätt att säga det. Hysteriskt roligt!  

Det är visst regn och åska på väg in. Det är galet varmt - jag kan omöjligt gå och lägga mig för att sova nu! :( I-landsproblem, jag vet! Men jag måste snart gå och lägga mig så jag orkar med morgondagen! Jag undrar så när jag har ägglossning...hade det inte varit för morgondagens besök hos gynekologen så hade jag börjat med mina ägglossningstest idag men det hoppar jag då helt enkelt. Jag återkommer med information! :)

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ingen Emmy men de har vunnit en Bafta :D Du behöver inte säga det, jag säger det själv ; Shut up!!

2011-06-13 @ 15:50:23
URL: http://soclisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0