Pluttis.

Igår var jag förresten och hälsade på Pluttis! Jag glömde min kamera :( så jag har tyvärr ingen bild på honom att erbjuda. Men han var så liten, så liten, så liten! <3 Och naturligtvis söööööt som få! :) Jag åkte dit vid lunchtid så jag hade pasta från Di Penco med mig till mig och Louise - mums! Pluttis var lite knorrig, Louise trodde att han hade lite magknip, och ville inte alls ligga i sin vagn. Så han låg hos mig och somnade! Hur mysigt som helst! Och eftersom han är så liten så blev det aldrig tungt heller. Hans mamma försökte intala mig (eller sig själv) att han hade tagit sig lite - "hans lår ser lite större ut..." Aaaaaaaw, de små kycklinglåren! ;) Jag bara tittade på henne och så började hon själv skratta lite; ja, jag kanske ser vad jag själv vill se...kanske det, Louise! ;) Gosig var han i alla fall och jag längtar redan tills jag får träffa honom igen!

Idag är det premiär för Mormor Agnes Café! Det har inte blivit någon marknadsföring och det är nog tur i oturen; där är lite kvar att göra och något är fel med varmvattnet så vi kan inte använda den nya, fina kaffemaskinen! :( Så denna helgen blir det bryggkaffe för hela slanten! Och te och kalla drycker såsom coca, fanta etc för de som inte dricker kaffe. Jag har startat en Facebook-sida också men än så länge har vi inte så många som gillar sidan - men det kommer! Vi öppnar kl 11 idag så nu har vi 2,5 h på oss att fixa och dona - pappa håller på med rampen upp till dörren tex. Så just nu kan man inte komma in i caféet utan att gå in genom personaldörren och det är ju inte riktigt meningen...;)

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ja, det blev ju en lyckad öppning med hela familjen Månsson som gäster!

2011-06-13 @ 15:42:25
URL: http://soclisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0