Tjejmiddag

Såja, då kan jag nu berätta att jag igår bjöd på italienska köttbullar i tomatsås och färskpasta! I köttbullarna var där blandfärs, färsk basilik, parmesan och FEM vitlöksklyftor. I såsen var där chilipeppar, FEM vitlöksklyftor, passerade tomater, buljongtärningar, rött vin, salt och socker. Till det serverade jag färskpasta och bröd med olja och balsamico att doppa det i. Jag fick mycket beröm för maten och det var verkligen supergott!!

Italienska köttbullar i tomatsås

Efter maten blev det glass och sen fortsatte vi ut på balkongen. Vi hade vädret med oss så det var riktigt skönt att sitta där ute en stund. Som vanligt är inget förbjudet, pinsamt eller löjligt att prata om!!

Metro Girls!

Idag har jag varit hos Louise och Pluttis (eller Vilgot som han ska heta) och fikat. Han har ökat i vikt, enligt barnmorskan i alla fall ;) men han är fortfarande en liten plutt! Han är så sööööööööt!!!

Pluttis

Han somnade hos mig efter ett tag - jag förstår att man som mamma inte kan gå omkring och bära hela tiden men det är så mysigt!

Pluttis igen

Med denna bilden på mig och Pluttis (som gör en min precis när Louise tar detta fotot) så säger jag trevlig kväll på er!

Puss & Kram


Kommentarer
Postat av: vemvet

Men herredudanedej vilken fantastisk sötnos och en sådan exemplarisk mamma-to-be som håller i =)

2011-06-15 @ 19:52:51
Postat av: Emma

Jo, man kan verkligen gå runt och bära på dom HELA tiden. Iaf när dom är så små som Vilgot och Filippa var. Hannes blev tung alldeles för tidigt den lilla klumpen. Men han vill bli buren ändå!

2011-06-18 @ 09:37:59
Postat av: Anna

Jag går gärna och bär på Hannes fortfarande - det är så myyyysigt!! Sen att armen blir helt lam och att man inte kan använda den på ett tag...det är sånt man som moster gärna tar!!! :)

2011-06-18 @ 09:43:26
Postat av: Lisa

Naw, lille plutten. Vad söt han är :) Maten ser supergod ut. Lite jobbig att titta på när man sitter och är hungrig...

2011-06-23 @ 17:05:50
URL: http://soclisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0