Insemination nr 3!

Jaha, så var jag nu inseminerad för tredje gången! :) Det var samma kvinna som höll i journalsamtalet som inseminerade mig! Vägen dit var BLÅSIG!! De varnade på Öresundsbron för vindkänsliga fordon och även om jag kör en stor bil så fick jag minsann hålla i ratten. ;)

Öresundsbron

Jag var där i god tid även denna gången och även denna gången var de sena. Jag undrar om det är typiskt danskt att inte hålla tider eller om det bara är där... I alla fall så började vi med ett litet samtal. Hon undrade bla hur det hade känts de andra gångerna när det visade negativt på gravtestet. Sen sa hon att OM det nu inte skulle funka denna gången heller så ska jag kontakta min gynekolog för att ta blodprov i olika dagar i menscykeln för att se så att jag är fertil. Ev sätter de in lite hormoner. Men hon påpekade att det inte är konstigt att inte bli gravid med en gång. "Hade detta varit gratis för dig, hade du kunnat cykla hit och hade det inte varit så känslomässigt jobbigt så hade vi fortsatt med inseminationerna ett år till!" Men nu är det kostsamt, det tar tid att ta sig fram och tillbaka och det var jäkligt jobbigt förra gången så då vill de "skynda" processen. Och det tycker jag känns skönt att de tänker så! MEN nu kommer det ju att fastna denna gången så det är inget jag behöver tänka på! :)

Efter inseminationen så låg jag kvar en halvtimme. Det kom en liten tår denna gången också. Jag höll på att börja gråta när hon satte sig på "säng"kanten efteråt och frågade; hur känns det? Maj Gadd, lite lätt känslig...;)



När jag var klar så begav jag mig till bilen och körde hem. Eller nej, det gjorde jag inte; jag körde till Klippan för att jobba! Men det är en annan historia. ;)



Så ser mappen ut som man får fakturan (som de kallar det, kvitto skulle säga på svenska) i. Så där lägger jag även listan över donatorerna. Denna gången har det blivit en kille som har blåa ögon, ljusbrunt hår, är 182 cm lång, väger 89 kg och är student...på gymnasium! Här snackar vi lammkött!!!! :) Men han kan ju inte vara student på gymnasium...det måste betyda något annat på danska! Det står "Student f/gymnasium"...ja, ja, bara han har starka spermier så skiter jag i det just nu!

Ikväll blir det quizz på Fagans - nice! Jag ska äta först, tänkte jag.

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mamma och jag har nu suttit en stund och diskuterat namn på den sista donatorn men vi kommer f*n inte på något bra! Däremot så har jag kommit på att din bebis nu kommer att bli kallad för Snapphanen! Ganska fyndigt tycker jag ;)

2011-03-11 @ 12:46:23
Postat av: Vemvet

Oj, får du en mapp med uppgifter om donatorn? Det fick inte jag? Jag valde öppen, vad har du valt? Ska fråga efter det nästa gång

2011-03-15 @ 21:16:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0