Jadå! :)

Min gynekolog har precis ringt! Jag har gått och väntat på det samtalet heeeela dagen! Jag visste inte alls när han skulle ringa, jag tänkte inte på att fråga vilka telefontider han hade. I alla fall så berättade jag om mina inseminationer och att de på StorkKliniken ville att jag skulle ta vissa prover. Så himla typiskt; jag hade ju naturligtvis den lappen i bilen! :( Men han förstod någorlunda vilka prover jag menade och det var inga problem! :) Eftersom det är blodprov så är det inte han utan en sköterska som gör dem och till det behövde jag inte boka tid. Jag kör dit imorgon någon gång mellan 8 och 17 och får det gjort och sen skickar de brev hem till mig på svaren. Sen dag 21, vilket innebär måndagen den 18 april, så kör jag dit igen och får ta ett nytt blodprov för att se om jag har ägglossning. Jag sa att jag tar tester och de visar att jag har ägglossning. Och då sa han att jag då antagligen hade det men att det ibland kan hoppa över så det är inte alltid man har ägglossning varje månad. Men det finns visst piller för det...eller något sånt...;) Jag hann även med att fråga om det här med p-piller; hur lång tid tar det för kroppen att "återhämta sig"? Men det sa han att det är väldigt olika. För vissa tar det ett år medan det för vissa bara tar några månader... Jag blev i alla fall så himla glad att han var så positiv - jag gillar min gynekolog! Han är supermysig och helt rätt männsika på rätt palats!

Ang insemination denna månaden så insåg jag igårkväll att det ev kan bli lite svårt...jag ska börja med ägglossningstesten en onsdag eller torsdag. På söndag samma vecka åker jag på mässa till Stockholm och kommer inte hem igen förrän på tisdagkväll. Det innebär att det kanske inte blir någon insemination i april. Hinner jag innan resan så gör jag det naturligtvis men hinner jag inte så tänker jag se det positivt; jag hinner spara lite pengar, jag hinner slappna av och fokusera på något annat och risken att Klara kommer på nyårsafton minskar rejält! ;)

Nu blir det till att träna! Lite styrka blir det idag. Josefine hann inte så det blir "me against the machines"! ;)

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Vemvet

Skönt med positiv gyn! Hejja!

2011-03-28 @ 20:17:35
Postat av: Lisa

Vad skönt att han är en sån klippa och inte som den sura tanten du pratade med innan. Tur att det är han som bestämmer när det väl kommer till krita! Det kanske inte är helt fel för dig att få en liten mini paus och fokusera på annat. Så blir det en januari bebis istället, va?!

2011-03-28 @ 22:00:59
URL: http://soclisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0