Jag är stolt över mig själv!

Igår var det ju inflyttningsfest - det var mycket trevligt! De sista gångerna har jag ju fejkat mitt vindrickande och då har det inte varit svårt att inte röka. Men jag var minsann lite orolig eftersom jag faktiskt skulle dricka vin på riktigt...men det hade jag inte behövt oroa mig för!! :) Jag tog det i och för sig ganska lugnt till att börja med...jag tycker faktiskt att det är gott att röka när jag har fått i mig alkohol men många av cigaretterna är mest för den sociala biten så att säga...och av ren slentrian. Så himla onödigt!! Men eftersom jag nu vet att rökningen drar ner fertiliteten med 50% så var det inget svårt val att inte röka igår! Så jag är fan stolt över mig själv som inte rökte fast jag drack vin! Vi begav oss till Koi sen men jag blev inte kvar så länge. En enorm nackdel med att gå ut lönehelgen är att det alltid är alldeles för mycket folk ute.

Jag får ju erkänna att jag har lite huvudvärk idag...jag tyckte inte att jag drack så mycket...och jag tog ingenting när vi kom till Koi heller. Men nu har ju inte jag druckit på ett tag så det kan ju spela in.

Nu har vi sommartid! Det innebär att vi förlorar en timme idag...det är ju tråkigt men samtidigt så är det ju härligt att sommaren närmar sig! :) Solen skiner idag också. Men härifrån soffan ser det blåsigt ut, tycker jag. Jag borde väl bege mig ut...vi får se...;)

Och naturligtvis kommer det att bli en insemination i april!! Jag skrev i ett tidigare inlägg att det kanske inte blev av eftersom jag inte hinner ta alla prover som de vill att jag ska ta innan det är dags för en ny insemination. Men det innebär bara att jag gör en till insemination utan hormoner. Om jag har förstått saken rätt så är det lite det provet kommer att handla om...och om jag är fertil...men det är jag så jag kör på! :)

Jag har TVn på i bakgrunden och TV3 visar en fruktansvärt dålig amerikansk serie. Den ska vara rolig men jag fortfarande inte ens dragit det minsta lilla på smilbanden. Den är mest pinsam faktiskt...

Ooooo, jag nös precis och jag märker att jag har träningsvärk i magmusklerna efter gårdagens löpning - nice!

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Lisa

Nice med rökningen! Det känns ju bra att det verkar gå lätt. Men det blir kanske så när man har en riktigt bra anledning... ja förutom den där med att dö i förtid då alltså ;)

2011-03-28 @ 21:56:30
URL: http://soclisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0