Jag kör all in! ;)

Jag har ett litet...inte ordspråk precis men en mening som gillar och som jag lever efter; ska du gå på fest och vara tråkig så kan du lika gärna bli kvar hemma! Jag avskyr när människor går på fest och liksom inte riktigt "känner för det" - det är bara tråkigt och oartigt mot de som håller i festen! Efter att ha pratat med Maria nu ikväll så är det bara till att gå "all in" på fredag - med fläderblomsdryck! ;) Jag kommer att ta med mig en egen flaska vin och säga något i stil med att jag inte visste om man skulle ta med eller inte och sen hålla mig till den flaskan. Nu kan jag ju hålla låda utan alkohol och efterhand som de andra gästerna dricker mer och mer så märker inte de att jag inte dricker alkohol ändå! Nu ska jag bara få tag på en tom vinflaska där det har varit vitt vin i...jag får höra med mina vänner, som känner till detta då :), om det är någon som har en tom ståendes bara.

Dock håller jag med Louise, som har kommenterat, och Lisa, som också har kommenterat om detta innan men inte just nu, om att det egentligen inte är klokt att det inte riktigt är accepterat att gå på fest och inte dricka en massa alkohol! Det är ingenting jag har tänkt på innan men nu när jag är i den situationen jag är så blir det så uppenbart hur mycket alkohol det är i mitt liv! Det låter ju helt sjukt...jag tror inte att jag festar så mycket mer än vad andra singlar i min ålder i en storstad gör - som inte har barn!

Idag har det blivit cirkelfys på Friskis - det var superjobbigt! Jag har inte gjort det på jättelänge eftersom de har ändrat tiden men nu var det dags igen, tyckte jag. Det är jättejobbigt men det är så himla kul! Har det inte blivit någon insemination till onsdag nästa vecka så kör jag igen...fast det blir ju insemination så det passet lär jag inte behöva boka! ;)

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: sandra

här är en mamma som äälskar vin!! tror faktiskt jag bli en lite bättre mamma om jag får festa ibland...

;-)Anna Panna, livet är ju en fest och nu när du ska bli mamma så blir det ännu större fest!!!

2011-03-03 @ 10:57:54
Postat av: Lisa

Ja, jag håller med om det där med att man lika bra kan stanna hemma om man ska vara tråkig. Sen är jag ju inte alltid på topp själv men de gångerna så försöker jag iaf!

2011-03-10 @ 10:11:10
URL: http://soclisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0